כאות מחאה על הדחתו "הלא מוצדקת", כטענתו, מוועדת החוץ והביטחון ומוועדת הכנסת הודיע הערב ח"כ אורן חזן, כי הוא מתפטר מחברותו בשאר הוועדות בהן הוא חבר, ובכלל זה ועדת הכספים. "השבוע קיבלתי הוכחה נוספת שהפכתי 'שעיר לעזאזל'", אמר. "נוצרה שיטה: על מנת לחפות על כישלונות, מנסים לצייר אותי כאחראי לכל הבעיות".



לדבריו, "הודעתי הערב שאני מתפטר מחברותי בוועדת הכספים ומחברותי בוועדה לביקורת המדינה. לא ייתכן שלאחר מספר לא קטן של כישלונות לקואליציה בהצבעות ולאחר שנכחו 29 חברי כנסת בלבד מהקואליציה בהצבעה האחרונה שנפלה, יטפלו עלי את האשמה. ומיד, בצעד חריג וחסר תקדים שבא בעיקר כדי להפחיד את שאר חברי הכנסת, ידיחו אותי מועדות. כל זה על מנת להוריד את האשמה ממי שבאמת צריך לקחת אחריות, יו"ר הקואליציה".



חזן אמר כי לא יסכים להיות נתון לאיומים: "אמרתי תמיד ואני חוזר, הגעתי לכנסת לא בשביל תפקידים וכיסאות, אלא על מנת לשרת את הציבור. לכן, לא אסכים להיות נתון לאיומים שאם לא אשתוק איענש, אמשיך להגיד את האמת שלי לציבור בישראל. ורק בשביל ליישר קו, אמשיך להיות פעיל בכל הועדות, לומר את דעתי ולהשמיע את קולי, כפי שכל חבר כנסת רשאי להשתתף בכל ועדה. הציבור אינו יודע, אולם, המשמעות של חברות בוועדה הנה זכות ההצבעה בלבד, וכאן גם היא על פי משמעת קואליציונית בלבד".



לטענתו, "הנתונים מדברים בעד עצמם: אני עומד בראש רשימת הנאומים בליכוד, משתתף קבוע בכל שבוע בהצעות לסדר במליאה ובדיונים מהירים ומתוך 59 ימי נוכחות במושב האחרון נכחתי ב-55 מהם. אמשיך ללכת לפי דרכו של הליכוד, אמשיך לשרת את בוחריי, אוהבי ומבקרי כאחד".


"צחי הנגבי פינה אותי לעבודת הכנסת"

כזכור, יו"ר ועדת הכנסת ח"כ דוד ביטן הודיע מעל דוכן הכנסת באולם המליאה, כי ח"כ חזן מודח מחברותו בוועדת החוץ והביטחון ובוועדת הכנסת לתקופה בלתי מוגבלת. את מקומו בוועדות הנחשבות לחשובות בכנסת, יימלא ח"כ אמיר אוחנה, שנכנס לתפקידו עם פרישתו של השר סילבן שלום מהחיים הפוליטיים. ההחלטה על העונש החמור התקבלה על ידי יו"ר הקואליציה ח"כ צחי הנגבי. העילה המידית לעונש שהוטל על חזן הייתה היעדרותו מההצבעה על הצעת חוק של ח"כ ענת ברקו שבעטיה הפסידה הקואליציה את ההצבעה והחוק נפל.



גורם בכיר בקואליציה אמר ל"מעריב אונליין" כי מדובר בהדחה ולא בהשעיה והסביר כי העונש הוטל על חזן בגלל חודשים ארוכים של היעדרויות מהצבעות: "כל יום שני ורביעי הוא שם אותנו כמעט 'על הקשקש', עושה טובה ובא לא בא להצבעות, בעבר הצלחנו להסתדר בגלל היעדרות של חלק מהאופוזיציה או תמיכה של 'מפלגת ישראל ביתנו', אבל אתמול נפלנו בהצבעה".



לאחר ההדחה עלה חבר הכנסת לשידור בגלי צה"ל ואמר: "אני חייב להגיד, שאני רוצה להודות ליושב ראש הקואליציה צחי הנגבי (האחראי להדחה), לאור העובדה שוועדת חוץ וביטחון לא מתפקדת, שהוא פינה אותי לעבודת הכנסת". כאשר נשאל בנוגע לטענה כי הוא מקבל משכורת של חבר כנסת אך לא מתפקד כאחד ולא מגיע להצבעות, ענה אורן חזן "נכחתי ב-55 מתוך 59 ישיבות מליאה. אני מציע להפוך את שכר חבר הכנסת לתלוי עבודה. אני קורא לכל מי שמאזין לראות מי מוביל בהצבעות ובנוכחות מטעם הליכוד. אני לא רוצה לומר שאני במקום הראשון, אבל בהחלט בין המקומות הראשונים".