חוק ההשעייה עדיין לא הגיע להצבעה במליאת הכנסת, אך הדיון שהיה היום (שני) בוועדת חוקה, חוק ומשפט, הבהיר בדיוק מה יקרה כאשר יגיע לאישור. חברי הוועדה אישרו את העברת החוק מעורר המחלוקת למליאה, אך חברי האופוזיציה לא השתתפו בהצבעה. הזעם והצעקות נמשכו גם לאחר שהדיון עצמו הסתיים והישיבה ננעלה. קצפם של אנשי האופוזיציה יצא כיוון על עצם קיום ההצבעה, שהם טוענים כי היא בלתי חוקית ודורשים לשמוע את חוות הדעת של היועצת המשפטית של הוועדה. הסערה פרצה בתחילת דיוני הוועדה, כאשר השמיע נציג היועמ"ש חוקתי, עמי ברקוביץ', מנהל מחלקת ייעוץ וחקיקה במשרד המשפטים, את עמדת היועמ"ש. על פי טענותיו החוק כשר, אך נתקל בהרבה מאוד בעיות. מרגע זה, החלה המהומה, שלא פסקה.



באופוזיציה טענו כי אין לקיים הצבעה אם זאת הדעה של היועמש", למרות זאת, יו"ר הוועדה, חבר הכנסת סולימינסקי החל בתהליך ההצבעה, שהופרע ללא הרף על ידי נציגי האופוזיציה. בשל המהומה שהתחוללה, עבר יו"ר הוועדה, ח"כ ניסן סלומינסקי, להצבעה שמית. שבעה ח"כים הצביעו בעד, כשחברי האופוזיציה לא הצביעו והתוצאה עמדה על שבעה בעד וללא מתנגדים. 


ח"כ סולימאנסקי אמר לאחר הדיון: "ההצבעה היתה חוקית לחלוטין, היו פה חברי כנסת שניסו לפוצץ את הישיבה, התייעצתי עם היועצת המשפטית של הוועדה, ואמרה לי שניתן. ערכתי הצבעה שמית בגלל המהומה". הוא תקף את היועץ המשפטי לממשלה, על כך שהציג את עמדתו רק סמוך להצבעה: "זאת בושה, בשבוע שעברה אמרו לי שאין עמדה ליועמ"ש, פתאום דקה לפני, יש לו? אם הייתי יודע, הייתי פותח בזה את הדיון.

"בכל מקרה, הוא אמר כי ההצעה היא חוקתית ולכן קידמתי את ההצבעה". סולמינסקי אמר כי הנהלת הקואליציה תחליט מתי היא תביא אותה להצבעה: "אנחנו צריכים לגייס רוב של 61 ח"כים, הנהלת הקואליציה תחליט על המועד". מצד שני זעמה ח"כ רויטל סוויד: "זאת צביעות של הכנסת. על מה אנחנו מצביעים בכלל? אף אחד לא יודע". בתוך ההמולה והרעש שסררו בוועדה, הכריז היו"ר, שהוא אושר.

מי שספג הרבה מאוד זעם היה ח"כ מייקל אורן (כולנו), אשר כלפיו הטיחו הח"כים הערביים: "גזען, תתבייש לך, אתה חבר במפלגה גזענית, איך תמכת בחוק שכזה?", אמרו כשהם מתגודדים סביבו לאחר ההצבעה.

 הח"כים הערביים מאיימים: "אם החוק יעבור, נתפטר מהכנסת"


כזכור, הצעת "חוק ההשעייה", המבקשת לאפשר להדיח חברי כנסת מכהנים התומכים בטרור, הובאה לאישור ועדת החוקה חוק ומשפט של הכנסת לקראת הקריאה הראשונה במליאת הכנסת. יו"ר הועדה ח"כ ניסן סלומינסקי (הבית היהודי) הביע תקווה כי החוק כולו יאושר בשלוש קריאות כבר בשבוע הבא.

יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה, הזהיר בדיון כי אם החוק יאושר ובעקבותיו חברי הכנסת של בל"ד יורחקו מהכנסת, הוא יתפטר מחברותו בכנסת. 
לדבריו, מתנהלת מערכה של דה-לגיטמציה לאוכלוסייה הערבית בכלל ולחברי בל"ד בפרט, וזאת, למרות שהם הודיעו כי הם מתנגדים לרצח אזרחים ופגיעה בהם: "הביקור שלהם נועד למטרה לגיטמית - להחזיר גופות", אמר עודה בהתייחסו למפגש של חברי הכנסת של בל"ד עם משפחות מחבלים ערבים, בעטיו הם הושעו מדיוני המליאה והוועדות לחודשים ארוכים. "נבחרנו על ידי העם שלנו ולא על ידי הימין, אנחנו לא רוצים לרצות אותם, לכן אנו שוקלים להתפטר, אם יוציאו את חברי הכנסת של בל"ד מהכנסת", הסביר עודה. 

 "אתה מוריד את הוועדה לזנות" 


גם ח"כ אחמד טיבי הזהיר בדיון כי אישור חוק ההשעייה וסילוק של ח"כ של בל"ד מהכנסת בעקבותיו, עלול להביא להתפטרות של כל חברי הכנסת של  הרשימה המשותפת, והוסיף: "ואז תהיה לכם כנסת ליהודים בלבד, ותפתרו את הבעיה של כולנו". 
 
טיבי כינה את חוק ההשעייה "תרגום פרלמנטרי של הקריאה מוות לערבים" והוסיף: "יש מי שרוצה להדיר אותנו מהכנסת, החוק הזה הוא תרגום של הטרנספר שרוצים לעשות לערבים". לדברי טיבי, "הח"כים הערבים מעולם לא גרמו לשפיכות דמים, לא הרגו אף אחד וגם לא יודעים להרוג או להשתמש בנשק, מול אחרים שידיהם מגואלות בדם ערבים וגם מתגאים בכך. אני מתגאה שידיי היו עם דם ילדים שהבאתי לעולם, אחרים מתגאים בכך שהם הרגו פלסטינים ואיתם אנו יושבים בכנסת, וזה לא כל הפשרה שאנו עושים מדי יום".
 
במהלך הדיון אמר ח"כ אלעזר שטרן (יש עתיד) לח"כ ניסן סלומיאנסקי: "אתה מוריד את וועדת החוקה לזנות", זאת, משום שסלומינסקי החליט לטענתו על מועד ההצבעה בלי קשר לעומק הדיון.