דרמה במפלגת העבודה: ח"כ אראל מרגלית מ"העבודה" העלה היום (שבת) טענות קשות על התנהלות המפלגה, במסגרת אירוע שבתרבות בכפר סבא. "לצערי בכירים במפלגת העבודה הולכים בדרך יאיר לפיד ומנסים בדרכים נכלוליות תוך שימוש בפוליטיקה קטנה ומלוכלכת לבטל את הבחירות הדמוקרטיות הפנימיות ולהביא למצב שנגיע לבחירות כלליות ללא תהליך בחירה פנימית. אפשר לומר הרבה דברי ביקורת על נתניהו, אבל הוא לפחות בניגוד לכל הטהרנים לא פוחד מבחירות פנימיות". 



בהמשך דבריו החריפים, אמר כי ״כל יום שעובר בהנהגת נתניהו והימין הורס את ישראל. בכל תחום. חלק מההרס בלתי הפיך. אני קורא לכל חברי במפלגת העבודה להתעשת מיד ולהכריז מיד על בחירות פנימיות במועדן על מנת לבחור מי ינהיג את המפלגה כדי שיוכל מיד להתמודד מול ולהחליף את שלטון נתניהו והימין״. בנוסף,הח"כ יצא בקריאה חריפה ליו"ר האופוזיציה: "אני קורא להרצוג לקבוע פריימריז כי מפלגה בפריזר לא יכולה לקרוא לשלטון, אתה רוצה לדחות - תדחה, אבל תקבע. לדחות בשנתיים, זו טעות קשה". עוד הוסיף כי "זה לא סוד שאני שוקל להתמודד בבחירות הקרובות. כשנתניהו בשלטון הוא הורס את המדינה שלי". 



בהמשך דבריו קרא לגבי אשכנזי, הרמטכ"ל לשעבר, להצטרף למפלגה: "תחליט איפה אתה ותצטרף, נקרא תיגר על הנהגת המדינה ביחד. אני קורא גם למצביעים לשוב למפלגת העבודה ולא לזלוג ליאיר לפיד".



מקורבי הרצוג הגיבו לדברי אראל מרגלי ואמרו כי "יו"ר המפלגה ח"כ הרצוג נמצא בדיאלוג מתמיד עם הח"כ, ואם הוא מבקש להקדים את הבחירות הפנימיות הוא מוזמן להצהיר על כל בגלוי''.




גבי אשכנזי. הרכש החדש? צילום: נועם מוסקוביץ', פלאש 90


"הקיצוניים משני המחנות יובילו אותנו לישראסטין"

במקביל להצהרות הקשות של מרגלית, הרצוג עצמו התבטא באירוע אחר בנוגע למצב הביטחוני בישראל. ב"שבתרבות" ברמת גן  אמר ראש האופוזיציה ח"כ הרצוג כי "נמאס לציבור לשמוע את השמאל הקיצוני שמאשים את ישראל במצב, בלי להציע פתרונות ששומרים על ביטחון ישראל, ואת הימין הקיצוני שכופה עלינו סיפוח בלתי נמנע של המוני פלסטינים בירושלים וביהודה ושומרון".



לדבריו, תכנית ההיפרדות שיזם ועוררה סערה רבה, היא הפתרון למצב. הרצוג אמר כי זו "היוזמה היחידה שבאה לשמור על ישראל כמדינה יהודית, בטוחה ודמוקרטית. הימין הקיצוני והשמאל הקיצוני מברברים סיסמאות שיובילו אותנו לישראסטין, מדינה יהודית ערבית בין הירדן לים. רק אנחנו מציעים תוכנית שאפשר ליישם מחר בבוקר שתקטין את גל הטרור ותשנה את המציאות". 



המצע המדיני של מפלגת העבודה היווה בחודשים האחרונים, על רקע גל הטרור, נושא טעון לוויכוחים בתוך הסיעה. הרצוג התבטא בצורות שונות נגד ההיתכנות הנוכחית של פתרון שתי המדינות, ואמר בין היתר לנשיא צרפת כי "צריכים להיות ריאליים. פתרון שתי המדינות לא יכול להתממש עכשיו. השנאה וההסתה בקרב הפלסטינים גדולה מדי, העוינות בין העמים וחוסר היכולת של המנהיגים מונעים זאת".



עניין זה זכה לביקורת רבה בתוך המפלגה, שהובלה על ידי שלי יחימוביץ'. יחימוביץ' טענה כי הרצוג "פוזל לימין", הולך נגד ערכי המפלגה וכי חובה לשמור על חלופה של הידברות מדינית, מול "קואליציה שנגררת בשערותיה על ידי חזן וסמוטריץ'".