השר ישראל כץ מוביל עם ראשי "יש עתיד" מהלך לחקיקה בעד גירוש משפחות מחבלים לעזה, אך לא כולם בטוחים כי מדובר במהלך נכון. עומר בר-לב ממפלגת "המחנה הציוני" ביקר את המהלך בתוכנית הבוקר עם ניסים משעל, ב"רדיו ללא הפסקה": "יש ניסיון להונות את הציבור שהבעיה אצלנו היא בעיה של חקיקה. ההצעה של ישראל כ"ץ וההחלטה של נתניהו בעניין השב"חים, להחמיר את הענישה כלפי ישראלים שנותנים להם תעסוקה ומחסה - כאילו הפיתרון הוא ענישה. הפיתרון הוא לא הענישה אלא מדיניות, וכל מה שאפשר לעשות כדי לצמצם את האינתיפאדה השלישית הזו שתוקפת אותנו, אני בעד לעשות. כמובן כל מה שהוא במסגרת החוק ובמסגרת המוסר היהודי. אבל בוא לא נשלה את עצמנו. זה יכול להיות איזשהו אקמול למחלה ממארת, אבל זה לא יביא את הפיתרון".

"אני בעד כל מהלך, כולל גירוש משפחות מחבלים, במידה וזה עומד בתנאי החוק והמוסר היהודיים", חידד ח"כ בר-לב את עמדתו. "אני לא יודע אם גירוש המשפחות זה מה שיעשה את ההבדל, אבל אם יש סיכוי, שגירוש כזה או אחר, שעומד בקריטריונים המשפטיים של מדינת ישראל, יקטין במשהו - גם אם אני מודע לזה שזה לא הפיתרון - אז אני בעד, ולא צריך בשביל זה חקיקה כזו או אחרת. לדעתי במקרים מסוימים זה עומד בכללי המוסר היהודי והחוק הישראלי, אבל אני לא בעד להפוך את זה, בעקבות הפיגועים של היומיים האחרונים, כאילו זה הפיתרון היחיד לאינתיפאדה שתוקפת אותנו".

 




המחבל מקלקיליה, שרצח בטיילת תל-אביב-יפו, האם הוא עומד בקריטריון המוסרי וצריך לגרש את משפחתו?

"אם זה בקריטריונים החוקיים של המדינה התשובה היא כן. לא ראיתי את הצעת החוק של ישראל כץ ולא ביקשו ממני לחתום עליה. אבל כל דבר שבמסגרת החוק הישראלי ואמות המוסר היהודיות אני בעד לעשות אותו גם אם אני לא בטוח שזה יועיל, ואולי זה כן יעזור במשהו. בכל מקרה אסור להטעות את הציבור ולתת לו את התחושה שזה מה שיגאל אותנו מצרותינו, כי זה לא".

בהמשך הוסיף: "כולנו רוצים פיתרון של מה שנקרא 'זבנג וגמרנו', אין דבר כזה, בטח שלא ברמה הצבאית, וחייבים לפתוח אפשרויות אחרות. נתניהו נכשל בשבע השנים האחרונות, אין מה לעשות".

יו"ר "המחנה הציוני" הרצוג אמר שזו לא העת לתהליך מדיני
"זה לא נכון, זה לא מה שהיו"ר אמר וזה לא נכון. מה שהיו"ר שלי אמר ואני שמח שהוא אימץ את קו המחשבה והפעולה שאני אישית ממליץ עליו, לי לעשות פעולות שהן בידינו, שיתחילו להפריד בינינו לבין הפלסטינים. אלה דברים אפשריים, שבסופו של דבר ייצרו תהליך מדיני".

האם גם הוא מתמודד לראשות מפלגת "העבודה" והוא ענה בשלילה: "אני ברגע זה לא מתמודד לראשות המפלגה. אני חושב שכל העיסוק בעניין הזה רק פוגע בנו. כשיגיע היום אנחנו נראה מה יהיה המצב ונקבל החלטה".