השר לבטחון פנים גלעד ארדן החליט הערב (ראשון) בעקבות הממצאים שפורסמו בנוגע למחדל פיגוע הירי ברחוב דיזנגוף בתל אביב, כי תקודם חקיקה שתאפשר למשטרה לאכן באופן מיידי כל פונה למוקד 100. בנוסף, מוקדי 100 יעברו תהליך דיגיטציה וחיבור לממשקים טכנולוגיים נפוצים (ווטסאפ, פייסבוק וכו').

בהמשך לממצאי משטרת ישראל הנוגעים לפיגוע שאירע בחודש ינואר ברחוב דיזינגוף ותפקוד מוקד 100 באירוע חטיפת שלושת הנערים בקיץ 2014, קיים היום השר לביטחון הפנים, ח"כ גלעד ארדן, דיון בנושא תפיסת ההפעלה של מוקד 100. זאת כחלק מסדרת דיונים, הפקת לקחים וגיבוש צעדים להמשך. 

השר ארדן אישר את תפיסת ההפעלה החדשה שהציגה משטרת ישראל בנוגע להפעלת מוקדי 100 והנחה לקדם תיקוני חקיקה ותקצוב שיאפשרו את יישומם. 

בדיון שהתקיים בראשות השר ארדן, הציגה המשטרה את תמונת המצב במוקדי 100, ביצוע המלצות ועדות בדיקה שמונו בנושא ואת הפערים הקיימים.
 
בנוסף, הוצגה לשר ארדן תפיסת ההפעלה העתידית שגובשה בעבודת מטה הכוללת בין היתר, שדרוג של הטכנולוגיה שתאפשר למוקד 100 לקבל פרט לשיחה גם קבצי וידאו, מסרונים, תקשורת מחשבים, שיחות חוזרות לנוטשים ועוד.

למוקדי מאה מגיעות כ-8.5 מיליון פניות בממוצע בשנה. כ-12% מפניות אלו נעשות על ידי מטרידים. השר ארדן הנחה את המשטרה להחמיר את הענישה נגד אותם מטרידים שפוגעים בתפקוד המוקד המשטרתי, ופרסום קמפיין הסברה לציבור שפניית סרק והטרדת מוקדי 100 יכולים לעלות בחיי אדם.

בהתייחס לפרסום ממצאי דו״ח המשטרה להתנהלות המשטרה בפיגוע בדיזנגוף, אמר השר ארדן כי הוא "רואה חשיבות רבה להפקת לקחים לתחקור פנימי של התנהלות המשטרה, תוך כדי התמודדות עם אתגרים יומיומיים מורכבים בהם היא נבחנת על ידי הציבור מדי יום".