סיעת הליכוד שהתכנסה היום (שני) לישיבתה השבועית, הקדישה את הנושא המרכזי שלה לציון יום פטירתו של ראש הממשלה לשעבר, מנחם בגין ז"ל. הישיבה, שנערכה במרכז למורשת בגין בירושלים, נפתחה בהצהרה לתקשורת של ראש הממשלה הנוכחי, בנימין נתניהו, שהתייחס בין היתר גם להסכם השלום אותו חתם בגין עם מצרים, ועל חוזקו, והמשיך מכאן לטעון כי השינוי בעולם הערבי יכול להביא להסדר עם הפלסטינים.

"ישראל פועלת בנחישות נגד הטרור בתוך גבולותינו, מחוץ לגבולותינו ובמידת הצורך הרבה מעבר לגבולותינו", אמר נתניהו. במהלך הדברים התייחס נתניהו להסכם השלום עם מצרים ולהשפעותיו המורגשות עד היום: "מנחם בגין פרץ את הדרך עם הסכם השלום עם מצרים, מדובר בהסכם היסטורי שעדיין עומד תחת טלטלות הזמן, הוא מאותגר כל הזמן אך עומד ואף התרחב עם ההסכם עם ירדן ועם יחסים שיש לנו עם מדינות באזור. המדינות הבינו שישראל היא לא האויב אלא השותף במאבק נגד האסלאם הקיצוני. מדינות ערב מבינות שישראל היא גורם ראשון במעלה כשותף נגד הגל העכור הזה שמאיים לשטוף את העולם כולו".
 

ההסדר האפשרי עם הפלסטינים


ראש הממשלה התייחס למו"מ מול הפלסטינים וציין כי "אני מאמין שהשותפות הזאת טומנת בחובה סיכויים להביא את שכנינו הפלסטינים לעמדה ראלית ומפוקחת להסדר אפשרי איתנו. אם מישהו חשב שפריצת הדרך עם העם הפלסטיני תביא לפתיחת העולם הערבי כלפינו, אז ההפך הוא הנכון - פתיחת העולם הערבי תביא לפריצת דרך עם הפלסטינים".



עוד הוסיף כי ישראל ממשיכה לעמוד בצורה איתנה ותקיפה לגבי ההסדרים והתנאים הדרושים לכל הסדר עם הפלסטינים ובראשם הכרה פלסטינית בזכותנו למדינת לאום, פרוז כל השטח ממערב לירדן ושליטה ביטחונית ישראלית בו וכן כלכלה חזקה ודינמית.



על בגין הוסיף: "הוא היה לא רק אחד מראשי הממשלה הדגולים שקמו לעם ישראל, הוא היה אחד המנהיגים הגדולים שקמו לעם ישראל בזמן החדש. העיקרון המרכזי בתפיסתו, בתפיסתנו, הוא העיקרון של מורנו הגדול ז'בוטינסקי, עיקרון 'קיר הברזל'. בגין אמר: 'לא בזכות הכוח שבנו לארץ אבותינו, שבנו אליה בכוח הזכות". והוא הוסיף: 'הזכות עומדת אבל דרוש כוח כדי לקיים את הזכות". זה נכון וזה הרעיון הבסיסי של 'קיר הברזל'.


בסוף דבריו התייחס נתניהו לפגישתו עם שרת החוץ של גאנה: "כמעט כל יום יש כאן ראש ממשלה, נשיא, שר חוץ, שר הגנה או נציג אחר של 161 מדינות בעולם שמקיימות יחסים דיפלומטיים עם ישראל. כשמנחם בגין ז"ל היה ראש ממשלה המספר היה קטן בהרבה, נדמה לי כמחצית. ההגעה של המדינות האלה אלינו נובעת קודם כל מהעוצמה שלנו שפרטתי כאן, שנובעת מתפיסת עולם שבגין במידה רבה הוריש לנו, תפיסת עולם שמאפשרת לנו להיות כוח מוביל במאבק נגד האיסלאם הקיצוני והטרור שהוא מייצא ומנגד היכולת הכלכלית והטכנולוגית שלנו שהמדינות בעולם רוצות להיעזר בה. יש כאן שינוי גדול מאוד שמתרחש, בצד הניסיון המסורתי לבודד אותנו, להכפיש אותנו, להחרים אותנו. מדינת ישראל נפתחת לעולם בגלל 'קיר הברזל' והיכולות שטמונות בו.