חבר הכנסת עפר שלח התייחס היום (שבת) לתקרית בה חייל צה"ל ירה למוות במחבל שנוטרל בפיגוע בחברון ביום חמישי האחרון. באירוע שבת תרבות בראשון לציון גיבה שלח את פעולותיו של הרמטכ"ל, רא"ל גדי איזנקוט, לאחר שנעצר החייל ונפתחה חקירה במצ"ח (משטרה צבאית חוקרת). "הטרור הוא שפל ורצחני, ומעמיד במבחן את האופי המוסרי של הצבא והחברה הנלחמים בו", אמר שלח.



עוד הוסיף שלח כי "מוסר המלחמה הוא מקור הכוח של צה"ל, ואם נהפוך חסרי מוסר כמו אויבינו לא ננצח אותם. אפשר לנצח את הטרור ולהישאר מוסריים".



לשאלה האם הוא רואה עצמו מועמד לתפקיד שר הביטחון ענה שלח: "בהחלט. מי שמייעד עצמו להיות שר ביטחון בישראל צריך להניח בפני הציבור את השקפת עולמו, להבהיר מה יעשה ואיך. אני היחיד במערכת הפוליטית העושה זאת באופן מלא ומפורט".



כזכור, מצ"ח בודקת האם נעשה וידוא הריגה באחד המחבלים שביצעו את פיגוע הדקירה בתל רומיידה ביום חמישי האחרון. בסרטון שפרסם ארגון "בצלם" נראה המחבל שוכב על הכביש בזמן שהחייל מקבל טיפול. בשלב מסוים נראה אחד החיילים במקום דורך את הנשק, מכוון אותו ויורה בראשו של המחבל המנוטרל. ברגע הירייה מוסתר החייל היורה מהמצלמה, אולם קודם לכן ניתן לראות אותו נותן את הקסדה שלו לחייל נוסף, דורך את הנשק ומכוון. בדיוק בעת הירי עובר מסחרי לבן שעמד במקום ומסתיר את הפגיעה, אולם לאחר שהוא עובר ניתן לראות את הדם ניגר מראשו של המחבל.



המחבל שנורה לאחר שנוטרל. צילום מסך
המחבל שנורה לאחר שנוטרל. צילום מסך