בעקבות הסערה שעוררו דבריו על כך שתא"ל מוניר עמאר ז"ל הוא "ידיד ישראל" פרסם אמש (ראשון) סגן שר הביטחון ח"כ אלי בן דהן (הבית היהודי) הבהרה בה כתב כי "הודעת האבל נוסחה שלא כהלכה ואנו מצרים על כך". בעקבות מותו של תא"ל עמאר בתאונת התרסקות מטוס, פרסם סגן שר הביטחון ח"כ בן דהן הודעה בה כתב: "עמאר היווה דמות לחיקוי לצעירי העדה הדרוזית, ידיד אמת למדינת ישראל, ונפילתו היא אובדן כבד לצה"ל, למערכת הביטחון, לעדה הדרוזית ולמדינה כולה. יהי זכרו ברוך".



דבריו עוררו תגובות נזעמות בעדה הדרוזית, במערכת הפוליטית וגם ברשתות החברתיות ואף עלו קולות שדרשו את פיטוריו. יו"ר מרצ זהבה גלאון (מרצ) אמרה "אני מצטערת בשם מדינת ישראל שבני משפחתו האבלים צריכים לשמוע את סגן שר הביטחון אומר על עאמר שהוא היה 'ידיד אמת של מדינת ישראל', אמירה חסרת רגישות בצורה מדהימה ממש, שנשפכת ממנה תפיסת העולם הגזענית של בן דהן, שמבחינתו לא משנה בכלל שיש לך אזרחות ישראלית, שנולדת בארץ ושמבחינת המדינה אתה מספיק טוב כדי לשרת בצבא ולשלם מסים ולהצביע בבחירות - בסוף אם אתה לא יהודי המקסימום שתוכל להגיע אליו בחיים זה "ידיד של מדינת ישראל" ולא חס וחלילה אזרח שווה זכויות".



"מוניר ישראלי בכל רמ"ח אבריו"


אל"מ במילואים, עפיף עמאר כתב בדף הפייסבוק של בן דהן: "אני אל"מ במילואים ובשם משפחת עמאר מודה לאלי בן דהן על הניחומים רק שילמד שתא"ל מוניר עמאר אינו ידיד של אף אחד מוניר ישראלי בכל רמ"ח אבריו, פטריוט כמו כל משפחת עמאר".



גולש אחר, ואהב אבו טריף, כתב: "לא הבנתי מה זה 'ידיד אמיתי של מדינת ישראל'. סגן שר במדינת ישראל מתבטא בצורה כל כך מעליבה ומגעילה. אדוני סגן השר ... סליחה לא מגיע לך מחמאת אדוני ואפילו לא מילה טובה. רק רוצה להזכיר לך שהמנוח תת אלוף מוניר עמאר הוא בנו של השיך סברי עמאר אשר התגייס לצה"ל לפני הגיוס החובה שהחל ב- 1956. זו בדיוק באותה שנה שנולדת בקזבלאנקה ... אז סגן שר הביטחון אתה אורח במדינת ישראל. תתבייש לך ותתנצל על דבריך המעליבים".



בעקבות הפרסומת פרסם סגן שר הביטחון הודעת הבהרה בה נאמר כי "סגן השר הרב בן דהן מוקיר את העדה הדרוזית ופועל למענה, ורואה בבני העדה אחים לדרך. הודעת האבל נוסחה שלא כהלכה, ואנו מצרים על כך". עוד הוסיף כי "מצער שטעות שנבעה מהרצון להביע כאב על מותו בטרם עת של תא"ל מוניר עמאר ז"ל, שימשה גורמים פוליטיים למתקפה כנגד סגן שר שהוא עצמו קצין בצה"ל. זאת, בידיעה שהוא שומר שבת ולא יוכל להשיב לטענות. האובדן כבד מדי מכדי להפוך אותו לכלי לניגוח פוליטי".