הפרשה החדשה בה נקשר שמו של שר הפנים אריה דרעי, לא זרה לעורך הדין אליעד שרגא, יושב ראש התנועה לאיכות השלטון. בשיחה שערך היום (רביעי) עם ניסים משעל ב"רדיו ללא הפסקה 103FM", אמר שרגא: "התלוננו בפני היועץ המשפטי לממשלה ומבקר המדינה על חלק מהדברים כבר לפני מספר חודשים. הדברים בצורה מסוימת פורסמו בחלקם, בשעתו. זו סוג של התנהלות שבמידה והיא נכונה, לכאורה ועם הרבה סימני שאלה, היא חמורה מאוד. לצערי הרב זה כל מה שטענו, שמה שהיה הוא שיהיה, יש אנשים שיש להם כנראה סוג של דפוס התנהגות שחוזר ונשנה. זה חוזר לאותה שאלה מהותית, איך יכול להיות שאדם שלא עשה חזרה בתשובה, שלא הודה, שלא הביע חרטה, יכול להמשיך ולטעון שהוא זכאי, איך זה משפיע על מבנה האישיות שלו, ואיך זה משפיע על ההתנהלות היומיומית שלו".



 

"זה מחזיר אותי לאותה עתירה לבג"ץ, שנמצאת בליבו של ההליך המשפטי, עתירה שבה התנועה לאיכות השלטון דרשה מבית המשפט העליון לא יאשר את המינוי של דרעי לשר פנים, כי טענו שהוא לא יכול לחזור למקום שבו הוא ביצע את כל העבירות שלו", הדגיש עו"ד שרגא. "בדיון האחרון שנערך בנושא בבג"ץ עלו נושאים כמו מהות העבירות שנעברו, כל נושא החרטה שלא בא לידי ביטוי, ועצם העובדה שבשעתו הוא לא שיתף פעולה עם המשטרה. הוא תקף את הפרקליטות ואת מערכת המשפט כל השנים, הוא הוקיע אותם. אנשים שכחו את כל סיפורי ופרשת דרעי. אנחנו נמצאים באמצעו של כזה הליך, ופתאום נחשפת פרשת שחיתות חדשה. בשעות הקרובות נפנה ליועץ המשפטי לממשלה ונדרוש ממנו לעדכן את בג"ץ לאור ההתפתחות. יש לו חובה לעשות זאת".


משעל שאל אם הפרשה החדשה יכולה להשליך על הכרעת בג"ץ, ועו"ד שרגא השיב בחיוב: "אני חושב שכן. כאשר השופטים באים לכלכל את כל הפרמטרים שנכנסים לנוסחה המשפטית, הם צריכים וחייבים להביא בחשבון את הפגיעה באמון הציבור, את העובדה שאדם לכאורה תיקן את דרכיו ונמצא שוב פעם בליבה של סערה שכזו. אדם שאמור להיות מגדלור של שלטון החוק אל מול השלטון המקומי שיש בו רקב. כמעט כל בוקר אנחנו שומעים על ראשי עיריות וראשי מועצות מקומיות שמובלים ליחידה לחקירות הונאה, נחקרים, מוגשים נגדם כתבי אישום והם מורשעים. הוא בוודאי ובוודאי לא יכול לשמש להם מגדלור של שלטון חוק, ושופטי בג"ץ צריכים ואף חייבים לקחת את זה בחשבון שהם באים לקבל החלטה בעניין משרד הפנים".

עריכת תוכן 103FM: אסף נבו