ראש הממשלה בנימין נתניהו יוועד בשבוע הבא עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין במוסקבה. מלשכת ראש הממשלה נמסר היום (שישי) כי במהלך המפגש יידונו נושאים אקטואליים בתחומים מרכזיים של היחסים הבילטרליים. כמו כן יוחלפו דעות בנושאים הבוערים על סדר היום האזורי והעולמי, כמו הפלסטינים, סוריה ועוד.



מדובר בפגישה נוספת בין שני האישים בחודשים האחרונים, במסגרת התיאום הביטחוני סביב מלחמת האזרחים בסוריה, בעיקר בכל הקשור להסדרי הטיסה של חילות האוויר של שתי המדינות. עם זאת, זוהי הפגישה הראשונה בין השניים מאז נסיגת הכוחות הרוסיים מסוריה, צעד שהפתיע את ישראל.



הפגישה באה גם על רקע הדיווחים באיראן לפיהם היא החלה לקבל מערכת טילי ה-S-300 מרוסיה, זאת בעקבות ההסכם שנחתם בין שתי המדינות והופשר לאחר חתימת הסכם הגרעין בחודש יולי.



לפני כחודש נפגש פוטין עם הנשיא ראובן ריבלין בקרמלין, זמן קצר לאחר הודעת מוסקבה על נסיגת כוחותיה מסוריה. גורמים מדיניים ישראלים ציינו אז כי בישראל עדיין לא מבינים לחלוטין מה עומד מאחורי המהלך האחרון של פוטין להוצאת כוחותיו מסוריה. לדבריהם, אחת המטרות של הפגישה היא להבין מה פוטין מתכנן ולאן הוא רוצה להתקדם בסוריה.



בשיחותיו בקרמלין העלה הנשיא את האיומים הנשקפים לאזור מדאעש וכן את החשש מפני זליגת נשק רוסי חדיש לידי חיזבאללה. נושא נוסף שהיה אמור לעלות בשיחה עם פוטין הוא התהליך המתנהל כעת לקראת הסכם אזור סחר חופשי בין ישראל לבין האיחוד האירו-אסיאתי, כאשר ישראל צפויה להיות המדינה המערבית הראשונה שתחתום על הסכם זה. בשנים האחרונות חל גידול משמעותי בהיקפי סחר חוץ בילטראלי בין המדינות, רוסיה נחשבת בין עשר שותפות הסחר הגדולות של ישראל.