ביקור היסטורי: ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אירח היום (שלישי) בירושלים את ראש ממשלת סינגפור, לי סיין לונג, שהגיע לביקור רשמי בן ארבעה ימים בישראל.



מדובר בביקור ראשון אי פעם של ראש ממשלת סינגפור בישראל, מאז נוסדה סינגפור לפני 51 שנים ומאז כוננו היחסים הדיפלומטיים הרשמיים בין שתי המדינות ב-1969.



רה"מ נתניהו אמר למקבילו מסינגפור: "מעריך את הגינוי המהיר והחזק שלך את התקפת הטרור בישראל שהתרחשה אתמול. לא נחסוך במאמצים כדי להביא לדין את האחראים לפיגוע, אותם ואת תומכיהם.



נתניהו התייחס לשיתוף הפעולה בין המדינות והוסיף כי "המדינות שלנו הן מרכזי חדשנות שמביטות קדימה אל עבר העתיד. אני מאמין שעתיד העולם שייך לאותן חברות שיוזמות. הערך המוסף מגיע מיזמות, מטכנולוגיה".



"ידידי ישראל ופלסטין"


לונג השיב לנתניהו: "חברות סינגפוריות רבות מעוניינות לעשות עסקים אתכם ולהשקיע בישראל, כפי שחלקם כבר עשו".



עוד התייחס לונג למצב הביטחוני בישראל ואמר כי "אנו עוקבים מרחוק גם על הבעיה הישראלית-פלסטינית ועל תהליך השלום במזרח התיכון וההתקדמות בה, או על חוסר ההתקדמות בנושאים אלה. אנו מודאגים מהמצב כפי שמודאגות ממנו מדינות רבות בעולם. אנו ידידים הן של ישראל והן של פלסטין. אנו מקווים שתוכלו לחדש את המשא ומתן ולהגיע לפתרון צודק ובר-קיימא לסכסוך מסובך ארוך-שנים, ואנו מקווים לחזות בפתרון שתי מדינות, שבו יום אחד יחיו ישראל ופלסטין זו לצד זו בשלום ובביטחון".



עם ראש ממשלת סינגפור הגיעו שר החוץ, השר לענייני סביבה ומשאבי מים ושר המדינה. לאחר טקס קבלת הפנים נפגשו שני ראשי הממשלה בארבע עיניים והמשיכו לפגישה מורחבת בה השתתפו בין היתר שר התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים, יובל שטייניץ, והשרים הנלווים לראש ממשלת סינגפור.



השניים דנו בהידוק שיתוף הפעולה בין המדינות בתחום הסייבר, הביטחון, הכלכלה והגדלת המסחר. בתוך כך ראש ממשלת סינגפור הזמין את נתניהו לביקור רשמי בארצו.