יכול לנשום לרווחה? יו"ר האופוזיציה, יצחק הרצוג, החשוד בקבלת תרומה אסורה, אי דיווח על קבלת תרומה ומסירת תצהיר כוזב, יכול מעתה לחשוש פחות. חדשות 2 דיווחו הערב (ראשון) כי מתמונת המצב שמסתמנת כעת, הממצאים שנאספו נגד הרצוג לא יוכלו לבסס המלצה להגיש נגדו כתב אישום.



עוד דווח כי עיקר פעולות החקירה הסתיימו וכי לא התגבשו ממצאים כבדי משקל וחד משמעיים נגד הרצוג. בתוך כך ההחלטה תתקבל רק בפרקליטות וזה ייקח כמה שבועות.



הרצוג נמנע הערב מלהתייחס לדיווח על כוונת המשטרה להמליץ על סגירת התיק' נגדו אולם שניים מיריביו הפוטנציאלים לקרב על ראשות המפלגה מהרו לברך עם פרסום ההודעה. ח"כ עמיר פרץ אמר: "אני מברך את בוז'י הרצוג על סגירת התיק ועל הסרת העננה מעל ראשו. יש לי אמון מלא במערכת אכיפת החוק וביכולתה להגיע לחקר האמת, ואני שמח שכעת נוכל לשוב לעסוק ביחד בנושאים הבוערים בתחום המדיני-ביטחוני והחברתי-כלכלי".



ח"כ אראל מרגלית, המתכוון להתמודד בעתיד על ראשות העבודה ופתח בימים האחרונים בקמפיין אגרסיבי ובוטה, אמר אף הוא: "כמי שגיבה את בוז'י ראשון, ולאורך כל הדרך, בלי רמזים ובלי משחקים, וכמי שידע להפריד בין וויכוח פוליטי לבין תמיכה ברמה האישית ביושרו, אני מאד שמח על כל התקדמות לחפותו".



מקורבו של הרצוג, מזכ"ל העבודה וסגן יושב ראש הכנסת ח"כ חיליק בר הוסיף: "אני שמח ומברך את הרצוג על כך שמסתמן שהתיק נגדו ייסגר. אני לא מופתע מכך. גיביתי אותו בביטחון מלא מתחילת הדרך, גם כשזה לא היה ממש פופולרי. אני מכיר את הרצוג כבר קרוב לשני עשורים כאדם ישר, הגון ושומר חוק, לאורך כל הדרך האמנתי בחפותו ואמרתי זאת מעל לכל במה אפשרית. מעבר לשמחה האישית אני שמח שכעת נוכל כמפלגה, לשוב ולעסוק ללא הסחות דעת מיותרות בנושאים החשובים באמת שעומדים על סדר היום, ולהמשיך להיאבק כאופוזיציה למען הציבור בישראל ולמען החלפת הממשלה הכושלת של נתניהו".



גורם אחר המעורה במפלגה אמר: "לא היה לנו אפילו לרגע ספק קל שבקלים באשר לחפותו המלאה של הרצוג ולתוצאות החקירה. הדאגה היחידה היתה בהבדל בין השעון הפוליטי לשעון המשפטי ולנזקים הבלתי הפיכים שיגרמו לו עד ששני השעונים יפגשו. היו כאלו שגם כך ניסו להאיץ עוד יותר את השעון הפוליטי והציבורי במיוחד במפלגה. עוד טרם הפרסום של אמש זה התקבל רע מאוד בחוגים רחבים בציבור ובמפלגה והסב להן נזק שמן הסתם יועצם בהמשך".



ח"כ איתן כבל הוסיף: "כמובן ששמחתי לשמוע את הידיעה שאני מקווה שתיהפך במהרה להודעה רשמית. אני סומך על המשטרה ועל היועץ המשפטי לממשלה שיידעו להוציא את הצדק לאור ובהקדם".



היריבים מברכים. ח"כ אראל מרגלית. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
היריבים מברכים. ח"כ אראל מרגלית. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90



בשבוע שעבר אמר הרצוג לאחר שנחקר באזהרה: "תאמינו לי אני רגוע, ותהיו אתם רגועים ואם יש מישהו במפלגה שאינו רגוע - אז כדאי שיירגע", הוסיף יו"ר האופוזיציה, ברמיזה לחשש שהביעה ח"כ שלי יחימוביץ', כי "אין ספק שחקירה באזהרה של יו"ר המפלגה מחמירה את הסיטואציה".



"זה לא סוד שבמהלך השבועיים האחרונים הצהרתי שוב ושוב שאגיע בכל עת ולכל מקום ואמסור את גרסתי", אמר ח"כ יצחק הרצוג בהמשך לידיעה על חקירתו באזהרה במשטרה, "ואם יהיה צורך אגיע ואסייע ככל שיידרש. כדי שהפרשה הזו תהיה מאחורינו ובמהרה. התייצבתי הבוקר ללא דיחוי, אני סומך על גורמי אכיפת החוק ואני מודה על המכובדות וההוגנות".




"נחקרו ראשי אופוזיציה בעבר"



"תפקידו של מנהיג הוא להתמודד עם תופעות שכאלו, להתגבר עליהן, להמשיך, להוביל ולנצח", הוסיף הרצוג, "ואתם יודעים שזה זה גם לא סוד שבכל פעם שעולה סוגיית בחירות כלליות או הפנימיות צפות תלונות שונות ומשונות וטוב שהדברים נבדקים כפי שנבדקו גם בעבר אצל ראשי אופוזיציה קודמים שנחקרו במשטרה".



כזכור, פרשת השחיתות שבה מעורב לכאורה הרצוג קשורה לבחירות המקדימות (הפריימריז) לראשות מפלגת העבודה בשנת 2013. הרצוג נחקר במשך מספר שעות ושוחרר עם סיום החקירה. מלשכתו נמסר בתגובה: "ראש האופוזיציה ויו"ר המחנה הציוני ח"כ יצחק הרצוג הגיע הבוקר למסור גרסתו לבקשת גורמי האכיפה. מרגע שהודלף דבר קיום הבדיקה הדגיש וביקש הרצוג לאפשר לו לתת גרסתו כדי להניח את העניין מאחוריו, וכך עשה. להרצוג יש אמון מלא בגורמי האכיפה והוא מודה על ההתנהלות המכובדת וההגונה".