מערכת הפוליטית גועשת בעקבות האפשרות להרחבת הקואליציה על ידי צירופן של המחנה הציוני או ישראל ביתנו לממשלה. מי שהחליט להתייחס לנושא הוא ח"כ אביגדור ליברמן, אשר מאז תחילת כהונת הממשלה, חובט בה בלי הפסקה, ותוקף ישירות את ראש הממשלה.  "עדיין לא קיבלנו הצעה מנתניהו על כניסה לקואליציה, אבל יש על מה לדבר", כך אמר היום (רביעי) ליברמן, במסיבת עיתונאים שכינס, בה התייחס לנושא. 
 
יו"ר ישראל ביתנו הבהיר כי "לא ננהל משא ומתן באפילה. שידברו איתנו בלי שליחים, הכל פתוח, הכל על השולחן, תוך כדי שליחות מלאה". הוא התייחס לנתניהו ואמר: "ראש הממשלה מכיר את הטלפונים שלי, אם ישלחו מסר ולא רק הדלפות, ולא רק להלבין את כניסת מפלגת העבודה, יש על מה לדבר, הכל רציני ובלי משחקים". 

"מכיר את הטלפונים שלי". נתניהו. צילום: יונתן סינדל, פלאש 90
"מכיר את הטלפונים שלי". נתניהו. צילום: יונתן סינדל, פלאש 90

ליברמן נשאל מה השתנה ביחסים עם נתניהו, אותו כינה בעבר 'שקרן ורמאי' והשיב: "אמרתי שהיחסים האישיים מעולם לא היו מחסום. שום דבר לא אישי ולא פרסונלי. עם כל המשקעים וכל האווירה הלא טובה. תמיד פעלנו לגופו של עניין לטובת המדינה גם  בניגוד לאינטרסים האלקטורליים שלנו". 

ליברמן התייחס לתנאים שלו לכניסה לממשלה, ואמר כי ברור לו שלא 100% מדרישותיו יתקבלו: "קראתי שהוצע לנו שר הביטחון, קליטה, חוק עונש מוות למחבלים. לא שמענו כלום באופן רשמי. יש הרבה מתווכים בעיני עצמם, כמו משה דולגין עד כמעט לכל שרי הליכוד והבית היהודי, שמציעים את עצמם. אם זה נכון שהוצע לנו כל הדברים, זאת הצעה רצינית, ויש על מה לדבר". 

יו"ר ישראל ביתנו התייחס להצהרה הדרמטית של נשיא מצרים א-סיסי אתמול, שקרא לחידוש המו"מ המדיני והשיב בהומור: "א-סיסי דיבר עליי כשהוא דיבר על הסכם השלום. אני בטוח שהעיתוי היה מקרי. נעלבתי שהוא לא הזכיר אותי. כל "המקריות" הזאת מצביעה על הכוונות להכניס את מפלגת העבודה בכל מקרה. מה שראיתי ביומיים האחרונים, בעיקר בתקשורת הרוסית בישראל זה להציג את זה שישראל ביתנו קיבלה הכל, אבל בגלל עניינים אישיים, היא הקריבה את המצביעים שלה והעקרונות". 

בימים האחרונים הפסיקו הן בליכוד והן במחנה הציוני להכחיש את המגעים, ולוח הזמנים הפוליטי אינו מאפשר עוד דחייה בנושא. ההכרעה צפויה ליפול ביממה הקרובה, אולי עוד היום. ביום שני ייפתח מושב הקיץ של הכנסת. מקורבי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמרו כי הוא חייב לדעת עד אז אם המחנה הציוני מצטרפת לממשלה, או נשארת באופוזיציה.



גורם בליכוד אמר כי לליברמן הוצע תפקיד שר הביטחון, וכי הליכוד הודיע לו שהוא מוכן לקדם את הצעת חוק עונש מוות למחבלים שיזמה ישראל ביתנו.