לקראת פתיחת מושב הקיץ בכנסת: ח"כ יאיר לפיד ערך היום (שני) ישיבת סיעה ובה טען כי ראש הממשלה בנימין נתניהו הציע לו להיות שר החוץ ולקבל מספר תיקים נוספים: "ראש הממשלה פנה אלי והציע לי להיות שר החוץ ולקבל מספר תיקים ואמרתי לא. למה? כי הבטחתי. באיזה גן ילדים בעולם מדברים כמו בשבוע האחרון?".



"יש בישראל אנשים גדולים ופוליטיקה קטנה מושחתת ומשחיתה, ואנחנו צריכים לבחור מה אנחנו רוצים", אמר לפיד. "השבוע האחרון הוא שבוע של ציניות. אף אחד לא העמיד פנים שהוא מדבר על ערכים, שבשבילם הוא מוכן להיהרג. אנשים מקללים אחד את השני בחוץ ואחר כך נכנסים בחדרי חדרים ומנהלים משא ומתן על תיקים. וזה לא שהשמאל יותר טוב", הדגיש לפיד והוסיף: "אם הייתי יכול, הייתי מגיש הצעת אי אמון גם באופוזיציה". 



ח"כ שלח: "קורא לבנט לתמוך בחוק הקבינט שלי"


בתוך כך, ח"כ עפר שלח, יו"ר סיעת יש עתיד וחבר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, קרא לשר החינוך נפתלי בנט לעמוד על הדרישה לרפורמה בעבודת הקבינט המדיני-ביטחוני. לדברי שלח, "הקבינט במתכונתו הנוכחית הוא גוף מוחלש, שאינו ממלא את ייעודו. הדברים יתבררו גם בדוח מבקר המדינה על מבצע 'צוק איתן', לכשיתפרסם".



"הדברים יתבררו גם בדוח מבקר המדינה". עפר שלח. צילום: פלאש 90
"הדברים יתבררו גם בדוח מבקר המדינה". עפר שלח. צילום: פלאש 90



שר החינוך נפתלי בנט, התייחס בפתח ישיבת הסיעה להתנהלות הקבינט ואמר: ״בימים האחרונים מתגלים הצדדים הבעייתיים בהתנהלות הקבינט הביטחוני של מדינת ישראל ב'צוק איתן', שבאים לאחר כשלים דומים שהיו במלחמת לבנון השנייה. חברי הקבינט לא שותפו במודיעין איכותי, לא הוכשרו כראוי לתפקידם, ולכן לא תפקדו כראוי בשעת מבחן כאחראים על צה״ל. הדברים ידועים, ועלינו לתקנם".



עוד אמר בנט: "בשנתיים וחצי האחרונות פניתי לראש הממשלה מספר פעמים בדרישה זו, כולל במשא ומתן הקואליציוני. לצערי, דבר לא התקדם. לפיכך, העברתי אמש לראש הממשלה דרישה ליישום תכנית לתיקון ליקויי הקבינט, כצורך חיוני לביטחון ישראל ולשמירה על ביטחון אזרחי ישראל וחיילי צה"ל".