מאז שהחל המשא ומתן בין בנימין נתניהו לאביגדור ליברמן, עמדו באוויר ההתבטאויות הקשות של האחרון על ראש הממשלה במהלך החודשים האחרונים. מי שכינה את ראש הממשלה "שקרן, בוגד ורמאי", היה צריך להתעמת עם דבריו, שהוזכרו לו בכל פעם. שני הצדדים ניסו להצהיר כי העניין נמצא מאחוריהם, אך הדברים לא דעכו והיום (שני) החליט יו"ר ישראל ביתנו לדברים.



"אני מודה ומתוודה שבהלט הוויכוח הפוליטי נאמרים מילים מיותרות ואת זה לא הייתי צריך להגיד. אני גם מתנצל על מה שאמרתי. לא היה לזה שום מקום. גם אם אשאר באופוזיציה, הדברים היו מיותרים. אני בוודאי לא מושלם. יש הרבה אנשים מושלמים, אני בוודאי לא". עוד לפני כן התייחס ליברמן למצב העדין במשא ומתן, וטען כי הם נמצאים במבוי סתום.



"בימים האחרונים ניהלנו מו"מ קואליציוני על כמה וכמה נושאים שבמרכזם ביטחון ורפורמה פנסיונית. לצערי, אנחנו עדיין לא הגענו להסכמות בנושא הרפורמה ואנו מחכים להצעה אחרת", אמר ליברמן. לדבריו, "אנחנו לא רוצים שיזרקו לנו עצמות ולצערי ההצעות ממשרד האוצר אלה הצעות שאנחנו לא יכולים לקבל. אבל אם יש רצון טוב - אפשר לפתור את זה".



בהודעה שיצאה מטעמו של שר האוצר בנוגע למגעים, נטען כי ליברמן סירב להצעה לפיה לא רק העולים מברית המועצות ייהנו מהפנסיות, אלא גם שאר אוכלוסיית הקשישים. עוד נטען ע"י אנשיו של כחלון כי הסיבה לפיצוץ בשיחות הייתה הסירוב של ישראל ביתנו. ליברמן האשים את האוצר בהדלפות מעוותות ואמר כי הרפורמה היא פנסיונית עבור כולם ולא לעולים בלבד כפי שמציגים אותה. זה בא לתקן עיוותים ולעזור לשכבות החלשות, לצערי הרוב הם מחבר העמים, אך אני לא מבין את הניסיון הציג את זה כמשהו לאומתי בהשוואה לאחרים". עוד אמר: "אלה הדלפות מעוותות ומנוגדות, כל מה שיצא ממשרד האוצר ונאמר בתקשורת הרוסית זה הפוך ממה שיצא בתקשורת הישראלית". 



בינתיים מתגלעים קשיים נוספים בקואליציה לקראת כניסתה האפשרית של "ישראל ביתנו", כשגם שר האוצר, משה כחלון, וגם שר החינוך, נפתלי בנט. סיעת הבית היהודי אישרה פה אחד את הצעת יו"ר המפלגה, נפתלי בנט, כי הם מתנים את ההסכמה לשינויים בהרכב הממשלה בתיקון ליקויי הקבינט בצוק איתן.