"ראש הממשלה חושב שהקמת מדינה פלסטינית היא טעות", כך אמר היום (רביעי) ח"כ מיקי זוהר (ליכוד) בראיון לרדיו 101.5FM, בתגובה לאמירות המתונות של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון הטרי אביגדור ליברמן, לפיהן הוא תומך בפתרון שתי מדינות לשני עמים.



"הציבור במדינת ישראל הצביע בצורה ברורה לממשלת ימין לאומית וזה מה שהוא מקבל היום", אמר ח"כ זוהר. לדבריו, "המשפט הראשון לגבי 'שתי מדינות לשני עמים' – לא יהיה ולא יקרה. אנחנו נוודא את זה. כולם יכולים לומר, יש עניין של לומר ויש עניין של לעשות. אנחנו מתנגדים להקמת שתי מדינות לשני עמים. אגב, ראש הממשלה, אם שואלים, מעולם לא אמר שהוא מאמין ברעיון, הוא רק אמר שהוא מחויב לרעיון והסיבה שהוא מחויב לרעיון זה בגלל אותם הסכמים ארורים שנקראים הסכם אוסלו". 



ח"כ זוהר הוסיף: "ראש הממשלה חושב שהקמת מדינה פלסטינית היא טעות. אני יכול לומר את זה לא בשמו, אני אומר את זה בשמי, ככה אני חש. אני חושב שראש הממשלה לא מאמין ברעיון הזה, אבל ברור שיש הסכמים בינלאומיים, לא הסכמים טובים, שאנחנו צריכים לראות, למצוא דרך, איך אנחנו יכולים להיפטר מהם, כי ההסכמים האלה פשוט יכולים לגרום נזק בלתי הפיך לביטחון אזרחי המדינה".



כזכור, בתום טקס ההשבעה של ליברמן לשר, התייצבו השניים מול המצלמות. נתניהו אמר כי "אנו מוכנים לנהל משא ומתן עם מדינות ערב, באופן שישקף את השינויים הדרמטיים באזור". בתוך כך, הודיע נתניהו על מחויבותו לרעיון שתי מדינות לשני עמים, ואמר כי הוא מקדם בברכה את הצעותיו של נשיא מצרים א-סיסי לקידום השלום והביטחון באזור".



עוד אמר נתניהו כי הוא מבקש להבהיר את מחויבותו לשלום "עם שכנינו הפלסטינים ועם כל שכנינו", וציין כי יוזמת השלום הערבית כוללת מרכיבים חיוביים: "אנו מוכנים לנהל משא ומתן עם מדינות ערב על עדכון היוזמה באופן שישקף את השינויים הדרמטיים וישמור על היעד המוסכם של שתי מדינות", כך אמר. עוד אמר נתניהו כי הממשלה מקדמת בברכה את נאומו האחרון של נשיא מצרים א-סיסי ואת כוונתו לקדם שלום באזור.



ליברמן, שדיבר לאחר רה"מ, אמר כי הוא מסכים עם דבריו של נתניהו, כולל עניין שתי המדינות לשני עמים. הוא הזכיר כי מפלגת ישראל ביתנו תמכה בפתרון לאורך שנים. ליברמן גם אמר כי הוא תומך בנאום בר אילן ואמר כי נאום נשיא מצרים א-סיסי היה חשוב מאוד: "הנאום נתן הזדמנות אמיתית וחובה עלינו לנסות ולהרים את הכפפה". ליברמן הוסיף כי הוא מסכים עם נתניהו בכך שביוזמת השלום הערבית יש אלמנטים חשובים, וכי יש לבחון אותה. בתום הדברים ביקש נתניהו להוסיף על מה שכבר נאמר: "הממשלה תנהל מדיניות ביטחון אחראית ובטוחה ולא נפסיק לחפש נתיבים לשלום". הדברים נועדו להרגיע את דעת הקהל בישראל ואת דעת הקהל הבינלאומית לאור הסערה שבמינויו.