מסר לשר החינוך: שר הביטחון אביגדור ליברמן קרא בפתח ישיבת סיעתו לחברי הקואליציה, שמבקרים את הממשלה מבפנים, "להירגע". בדברים שנשא היום (שני) ליברמן הוא אמר: "הוצפתי בשבוע האחרון בהרבה שאלות ובקשות, גזרתי על עצמי שתיקה עד ראש השנה, אני לא מתכוון להתראיין, לא מתכוון להעניק ראיונות, פשוט צריך להתמקד כרגע בעבודת המשרד יותר לעומק".



עוד אמר ליברמן: "זו חובתנו של כל הקואליציה לייצב אותה. אני הייתי מנצל את ההזדמנות לקרוא לכל חבריי, ולשר נפתלי בנט, להרגיע, אנחנו כרגע פחות זקוקים להצהרות, אלא לעבודה משותפת ושקטה, מי שלא יכול להתאפק, אני ממליץ לעבור את אותו ניתוח שאני עברתי להארכת הפתיל הקצר".



"הנסיבות מצדיקות קואליציה מקיר לקיר"


"ממה שאני מבין", אמר שר הביטחון, "וממה שאני מכיר את חבריי לקואליציה, אין שום כוונה להקדים את הבחירות, אין שום כוונה לעשות מהלך של ריסוק הקואליציה. יש כרגע קצת התלהבות יתר והתלהטות. אני מקווה שנתפנה לעבודה מסודרת ושוטפת. לנוכח האתגרים מסביבנו, כדאי מאוד שתהיה קואליציה רחבה ככל האפשר, אנחנו זוכרים את כל הקואליציה של אחדות לאומית וכו', מאז בגין, ואז פרס ושמיר. הנסיבות של היום מצדיקות קואליציה מקיר לקיר". 



ליברמן גם התייחס לחייל צה"ל, יהודה הישראלי, שכמעט מיליון וחצי שקלים גויסו עבורו לאחר שנפצע אנושות במהלך מבצע "צוק איתן", על מנת שיתאפשר להנגיש את ביתו: "מבחינת משרד הביטחון, באותם ימים שהחייל שוהה מחוץ לבית החולים תל השומר, משרד הביטחון הודיע למשפחתו שהוא לוקח על עצמו את כל השהות עבורו ועבור אביו, כ-570 אלף שקל בעלות שנתית, הכל על חשבון משרד הביטחון. לגבי בניית היחידה עבור יהודה, ביקשתי מוועדת החריגים לדון פעם שנייה בבקשה הזאת, עם נגישות מתאימה וגם הנחיתי את פולי מרדכי שלא יפריעו לעבודת הבנייה, שתחל בקרוב. אם יהיה חסר כסף, נמצא את הפתרונות".



עוד אמר השר בהתייחסו לחייל הישראלי כי "כמו תמיד, יש ועדת חריגים, לא מעט תקדימים. כשיש קצת רצון טוב, תמיד אפשר למצוא את הפתרונות ובכל מקרה, אין לי שום כוונה להפריע לבנייה, ייקח קצת זמן יותר או קצת פחות, מדובר במקרה הומניטרי נטו, זה לא מאחז בלתי חוקי, זאת לא התרסה, זה צורך הומניטרי ממדרגה ראשונה. אנחנו מחויבים לכל חייל וחייל, גם כיום הם רשאים לבנות ללא הפרעה. זה לא ייבנה ביום אחד, אבל זה ייבנה".



בנט נגד נתניהו: "אי אפשר להיות בעד א"י בעברית, ולהקים את פלסטין באנגלית"


דבריו של ליברמן מגיעים לאחר ששר החינוך נפתלי בנט, נשא דברים אתמול לרגל יום ירושלים ותקף במרומז את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כשאמר: "אי אפשר להיות בעד ארץ ישראל בעברית ולהקים את מדינת פלסטין באנגלית", את הדברים אמר שר החינוך על רקע הנכונות שגילה נתניהו לקדם את התהליך המדיני. "יש כאלו, בארץ ובעולם, הנרתמים ליוזמות ערביות שונות, לפיהן נחלק את הארץ, נחלק חלילה את ירושלים, ונחזור לקווי 67'. כי העולם לוחץ, ויש צורך לפייס אותו. להם אני אומר בערב זה: 'לעולם לא'", אמר בנט.



ביקורת על נתניהו. נפתלי בנט. צילום: אבשלום ששוני
ביקורת על נתניהו. נפתלי בנט. צילום: אבשלום ששוני



בביקורת מרומזת נוספת על נתניהו ופתרון שתי מדינות לשני עמים הוסיף בנט: "אנחנו כולנו עומדים כצוק איתן למען שלמות ארצנו. לא מגמגמים, לא מתבלבלים, לא מזגזגים". לדבריו, הגיע הזמן לומר בקול ברור כי ארץ ישראל שייכת לעם ישראל. "בעברית, באנגלית, ברוסית ובצרפתית, בקיץ, בחורף, כשיש בחירות וכשאין בחירות. למה? כי העולם מקשיב לנו. לכל מילה שלנו. העולם מזהה חולשה, כמו שהוא מזהה עוצמה. העולם מזהה ומריח מתי איננו בטוחים בזכותנו על הארץ, ומסתער עלינו בחמת חרמות".