במפלגת הבית היהודי מגיבים בחריפות לדבריו של שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב שטען היום כי "נתניהו מוכן לקבל את יוזמת השלום הערבית ללא כל שינוי". לברוב הסתמך על השיחות שניהל ביומיים האחרונים ראש הממשלה בנימין נתניהו במוסקבה עם הנשיא פוטין. בתגובה, צייץ יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט בטוויטר : "לא יקום ולא יהיה" ואילו חברו לסיעה, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', צייץ אף הוא וכתב: "אם זה נכון זה חמור מאוד. נתייצב כחומה בצורה ונציב קיר ברזל מימין שלא יתן לזה לקרות".

בלשכת ראש הממשלה דחו את הדיווח על דברי לברוב ואמרו כי "היוזמה הערבית כלל לא נדונה בשיחה עם הנשיא פוטין. רה"מ נתניהו כבר אמר בעבר שיהיה צורך לעדכן את היוזמה, בייחוד לאור השינויים הדרמטיים שהתרחשו באזור מאז 2002, ובכל מקרה אין היוזמה הערבית יכולה לשמש תכתיב לישראל אלא נושא לדיון בין ישראל לבין מדינות האזור במטרה לקדם שלום אזורי עם מדינות ערב".

בטקס ההשבעה של ליברמן לשר הביטחון, לפני כשבוע, אמר נתניהו כי יוזמת השלום של א-סיסי היא טובה אך דורשת שינויים: "אנו מוכנים לנהל משא ומתן עם מדינות ערב, באופן שישקף את השינויים הדרמטיים באזור". בתוך כך, הודיע נתניהו על מחויבותו לרעיון שתי מדינות לשני עמים, ואמר כי הוא מקדם בברכה את הצעותיו של נשיא מצרים א-סיסי לקידום השלום והביטחון באזור. לאחר מכן חזר רה"מ על דבריו באנגלית לתקשורת הזרה.

עוד אמר אז נתניהו כי הוא מבקש להבהיר את מחויבותו לשלום "עם שכנינו הפלסטינים ועם כל שכנינו", וציין כי יוזמת השלום הערבית כוללת מרכיבים חיוביים: "אנו מוכנים לנהל משא ומתן עם מדינות ערב על עדכון היוזמה באופן שישקף את השינויים הדרמטיים וישמור על היעד המוסכם של שתי מדינות", כך אמר. עוד אמר נתניהו כי הממשלה מקדמת בברכה את נאומו האחרון של נשיא מצרים א-סיסי ואת כוונתו לקדם שלום באזור.