פרשת רמי סדן: ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התקשר בשעות הערב (רביעי) אל השר אריה דרעי לפני טיסתו חזרה ארצה, והשניים קבעו להיפגש מחר בערב. בתוך כך, חברי מועצת חכמי התורה גיבו את יו"ר תנועת ש"ס בעניין הפרשה וטענו כי "שמעו בצער רב את דבריהם של נציגי תנועת ש"ס על אודות התבטאויות חמורות שנשמעו כלפי בני עדות המזרח בישראל. אנו מורים ליו"ר התנועה, הרב אריה דרעי, וליתר נציגי התנועה, להמשיך ביתר שאת ועוז את מאבקם החשוב להחזיר עטרת תפארת יהדות ספרד למקום הראוי לה. ברור הדבר שאין מקום במשרה ציבורית לאותם המלעיזים על עדה קדושה, ובוודאי שיש לפעול למנוע העניין בכל דרך".

כזכור, פרשת רמי סדן נחשפה אמש בבוקר בדיווח ב"הארץ", שלפיו סדן אמר לאחר מינויו לחברי דירקטוריון החדשות של ערוץ 10 כי "אני כמוכם באליטה שונא את תנועת ש"ס ואת הגנב אריה דרעי. אנחנו כאליטה צריכים לפרוץ את המעגלים של הערוץ, לפנות לקהל של ש"ס, למסעודה משדרות". דבריו עוררו סערה במערכת הפוליטית והציבורית, ובש"ס דרשו למנוע את מינויו בעקבות הדברים ואיימו בהפלת הקואליציה. בתגובה ראשונה, אמר אתמול ל"מעריב אונליין" סדן כי "לא היו דברים מעולם. אנשים שמודאגים מהמינוי מנסים לסכסך בתוך הציבור הדתי. השם דרעי לא הוזכר בכלל בישיבת הדירקטוריון". 
 
בתוך כך, סדן הכחיש את הדברים שיוחסו לו, ולאחר מכן, מנכ"ל חברת החדשות של ערוץ 10, גולן יוכפז, התייחס לפרשה ואישר את הדברים שלכאורה נאמרו. לדבריו, "אחרי סערה שנמשכת שעות, ראוי שהדברים יאמרו באופן ברור - רמי סדן אמר לחברי דירקטוריון החדשות ולי, אני שונא את ש"ס ודרעי בדיוק כמוכם באליטה". את הדברים פרסם יוכפז דרך חשבון הטוויטר שלו.  בציוץ נוסף כתב יוכפז: "עוד הוסיף (סדן) כי צריך להגיע לפרחיה משדרות. דבריו הופסקו. כל תיאור אחר חוטא לאמת".
"אין לי כוונה לתת את הראש שלי בגלל עלייה ואין בכוונתי להתפטר", כך אמר היום (רביעי) ל"מעריב אונליין" סדן, יו"ר דירקטוריון החדשות של ערוץ 10, בעקבות ישיבת ש"ס שבה הוחלט להחריף את המשבר הקואליציוני ולדרוש את התפטרותו. לדבריו, "המינוי שלי הוא מינוי מקצועי, לא של לשכת ראש הממשלה, לא של ש"ס, ולא של יש עתיד. תמוה כיצד אישי ציבור ואנשי אקדמיה אינם בודקים את העובדות, מסרבים לבדוק את העובדות והופכים לבתי משפט תוך התעלמות מהעובדה שאדם בודד אחד, עובד בכיר, אמין, אך בעל אינטרסים בערוץ, אומר דבר הפוך מכל חברי הדירקטוריון, שאישרו שהדברים שמיוחסים לי לא נאמרו".

"עובד בכיר, אמין, בעל אינטרסים בערוץ". רמי סדן. צילום: מתוך פייסבוק
"עובד בכיר, אמין, בעל אינטרסים בערוץ". רמי סדן. צילום: מתוך פייסבוק

 

"ערוץ 10 לא שייך לשום גורם פוליטי"

סדן אמר עוד: "השם ש"ס והשם דרעי כלל לא הוזכרו בישיבת הדירקטוריון. אני לא מתכוון להתפטר, ערוץ 10 לא שייך לשום גורם פוליטי. לא מתפטרים בגלל עלילה. כל המשתתפים בדיון, פרט ליוכפז, מאשרים שהדברים לא נאמרו".

דבריו של סדן נאמרו לאחר הצהרת מפלגת ש"ס כי הם דורשים מיו"ר הדירקטוריון של ערוץ 10 להתפטר מתפקידו בשל הדברים שלכאורה אמר נגד המפלגה ונגד מי שעומד בראשה. בהודעה שנמסרה השבוע בתום ישיבת הסיעה של ש"ס, נכתב כי כל עוד סדן יישאר בתפקידו, חברי הסיעה יעדרו מישיבות הכנסת ומההצבעות. כבר הבוקר נעדר יו"ר ש"ס אריה דרעי מישיבה של ועדת הפנים בכנסת אליה הוזמן.

הודעת הסיעה באה לאחר פגישה שהתקיימה הבוקר בין השר דרעי לבין יו"ר הקואליציה דוד ביטן, שניסה לשווא לשכנע את דרעי לסיים את המשבר משום שמועצת הערוץ השני ערכה בדיקה וטענה כי לא נמצאו עדויות שמאשרות כי סדן אמר את הדברים שיוחסו לו. טרם הפגישה בין השניים אמר ביטן כי "המשבר עם ש"ס הוא אמיתי, אולם על פי ממצאי הבדיקה של משרד התקשורת כמו כן גם בדיקת הרשות השנייה שהגיעו אלי, הדברים שנטען שנאמרו על ידי סדן על תנועת ש"ס והעומד בראשה לא נאמרו, יש לנו את זה בסימוכין מחברי הדירקטוריון. בכוונתי להציג את הממצאים ליושב ראש ש"ס ובכך אני מאמין שנפתור את המשבר". 
 
דבריו של ביטן מסתמכים על הודעת מועצת הרשות השנייה אמש, שבה נאמר כי מבדיקה שנעשתה לא נמצא אישור לדברים המיוחסים לסדן. בהודעה נאמר כי "הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו החלה הערב בהליך בדיקה בנוגע לאמירות המיוחסות ליו"ר דירקטוריון ‏חדשות 10 רמי סדן.‏ הרשות פנתה לשלושת נציגי הציבור האחרים המכהנים מטעמה בדירקטוריון החברה: ד"ר זהר קדמון ‏סלע, ד"ר אורנה לביא שטיינר ואיתן זינגר וביקשה לדעת האם נאמרו על ידי מר סדן בישיבת הדירקטוריון האמירות 'שונא את ש״ס' או 'דרעי גנב' כפי שצוטט בעיתונות מפי גורמים בחברת החדשות. מתשובותיהם עולה, כל אחד בנפרד, כי איש מהם אינו מאשר שביטויים אלה נאמרו. חלקם הביעו אי נחת והסתייגות מדברים אחרים שאמר סדן אגב בהתייחסו ‏לדירקטוריון כ"אליטיסט" תוך אזכור מצביעי ש״ס. נציגי הציבור בדירקטוריון אף הביעו ביקורת על החלטת הדירקטוריון שלא לתעד את הישיבה ‏בפרוטוקול מסודר‎ ‎‏כנדרש".‏