יו"ר מפלגת "יש עתיד", ח"כ יאיר לפיד, קורא היום (שני) בכנס השנתי הבינלאומי של ארגון "שורת הדין", לארצות הברית ולאיחוד האירופי להתנות את המשך המימון לאו"ם בהפסקת קמפיין הדה לגיטמיציה של הארגון נגד ישראל: "ארצות הברית, יפן, צרפת, בריטניה, איטליה וגרמניה מממנות למעלה מ-65% מתקציב הארגון. כל שנדרש מהמדינות הללו הוא להרים קול ולומר שהן מסרבות להניח למצב הזה להימשך".



"לא ייתכן שהאו"ם לוקח כסף אמריקאי, משאבים אמריקאים ותמיכה אמריקאית ומנצל אותם למסע תעמולה שתומך בהשמדתה של המדינה היהודית. המתקפות הפרועות והשקריות נגד ישראל חייבות להיפסק", אמר לפיד והוסיף כי "במקום ארגון המגן על חופש, דמוקרטיה, ערכים ליברליים ושלום עולמי, הפכו חלק מזרועותיו של האו"ם להפך הגמור. הן הפכו לסייעניות של פונדמנטליזם אסלאמי ולסוכנים של ארגוני טרור כמו חמאס וחיזבאללה".



"האו"ם איבד את היושרה שלו"


לפיד המשיך בביקורת כלפי האו"ם: "בכל מה שנוגע לישראל, האו"ם כבר מזמן איבד את האמינות, את ההיגיון הבריא, ובעיקר איבד את הנכס החשוב ביותר שלו - היושרה. היחס של מועצת זכויות האדם של האו"ם לישראל חרג מזמן מגבולות הביקורת הלגיטימית והפך לאובססיה מטרידה. בעשר השנים האחרונות אישרה המועצה 61 הצעות החלטה שגינו הפרות של זכויות אדם ברחבי העולם כולו, לעומת 67 הצעות החלטה שגינו את ישראל. לא, זו לא טעות: המועצה גינתה את ישראל - מדינה דמוקרטית המקיימת את הדין הבינלאומי יותר פעמים מאשר את כל מדינות העולם גם יחד".



לפיד הוסיף: "אבי גורש מביתו בנוביסאד שבסרביה בידי הנאצים, הוא עלה לישראל ובנה בה את חייו. האם מישהו בעולם מתייחס אליי או אל ילדיי כאל פליטים סרבים? בישראל חיים למעלה ממיליון אזרחים שגרו בארצות ערב ונרדפו או גורשו בשל היותם יהודים. מדוע איש אינו מתייחס אליהם כאל פליטים הזכאים לפיצוי? מדוע רק הפלסטינים יכולים להיוולד בארץ אחת ולזכות מיד בתעודה של פליט מארץ שמעולם לא היו בה?".