על רקע מחאת משפחות הנעדרים גד ההסכם עם טורקיה, יודיעו הערב (ראשון) ישראל וטורקיה כי הגיעו להסכם פיוס ביניהן לאחר שש שנים של משבר בעקבות תקרית המרמרה, כך אמר גורם מדיני. על פי דיווחים בתקשורת הטורקית, ההסכם ייחתם במהלך חודש יולי. מחר בצהריים יקיים ראש הממשלה בנימין נתניהו מסיבת עיתונאים ויתייחס להסכם.



גורם מדיני בכיר אמר כי בידי ישראל מכתב בו מורה הנשיא רג'פ טאיפ ארדואן לסוכנויות הביטחון שלו לפעול על מנת לסיים את נושא השבויים והנעדרים. המסמך הזה בידינו. זה מה שטורקיה יכולה לעשות כרגע".



מוקדם יותר, בישיבת הממשלה, התייחס נתניהו למחאת משפחות הנעדרים ברצועת עזה ואמר כי "יש הרבה מיס-אינפורמציה והרבה דיס-אינפורמציה ביחס להסכם האפשרי המתגבש עם טורקיה, ולכן אני מבקש להבהיר: אנחנו ממשיכים כל העת במאמצים גלויים ומאמצים נסתרים להשיב לישראל את אורון שאול והדר גולדין ז"ל, וגם את שני הישראלים המוחזקים בעזה. אנחנו נמצאים בקשר רצוף עם המשפחות, ואנחנו לא ננוח ולא נשקוט עד שנחזיר את הבנים הביתה.



מיד לאחר החתימה על ההסכם יוחזר שגריר טורקיה לתל אביב ושתי המדינות יסירו את הסנקציות אחת מעל השנייה בכל הנוגע להסכמים בינלאומיים בתחומים שונים כמו אנרגיה ומסחר. 



במסגרת ההסכם ישראל תקים קרן לנפגעי משט המרמרה על סך 20 מליון דולר, המדינות יחזירו את השגרירים שלהן. טורקיה הביעה נכונות שלא לאפשר פעילות טרור על אדמתה. גורם מדיני אמר עם תחילת המו"מ כי הסעיף הזה משמעותי עבור ישראל ועל כך לא התכוונו לוותר. כך למשל, איש חמאס, סאלח ערורי, שעמד מאחורי החטיפה ורצח שלושת הנערים בגוש עציון לפני כשנתיים לא יורשה להיכנס לטורקיה. עוד הוסכם, כי התביעות נגד חיילי צה"ל יבוטלו.  



בהיבט הכלכלי, נקבע כי טורקיה תאפשר העברת צינור גז בשטחה, ובנוסף, ייפתחו דיונים מיידיים למכירת גז מישראל לטורקיה.



גורם מדיני בכיר התייחס להסכם המתגבש ואמר כי מה שעיכב את ההסכם היה נושא הסגר על רצועת עזה והטרור מטורקיה. על נושא הפיצויים, אמר הגורם כי הוא נסגר כבר לפני שלוש שנים והוא ייכנס לתוקף רק אחרי שנושא התביעות נגד חיילי צה"ל ייסגר, מה שיקרה רק אחרי שיעבור חוק בפרלמנט הטורקי שבו הם מתחייבים לסגור את כל התביעות נגדנו. "נערמות תביעות במיליוני דולרים נגד חיילי צה"ל. הם מתחייבים לשפות אותנו נגד תביעות כאלה. זה מותנה בחוק בפרלמנט. גם עניין של הגנה של חיילי צה"ל, גם מפני פשעי מלחמה". 



על פי הדיווח, הדרישה הטורקית שנתפסה בישראל כבעייתית ומנעה את ההגעה להסכם - פתיחת הסגר על עזה - נפתרה. ישראל תאפשר בניה טורקית של בית חולים ברצועה, תאפשר אספקת תרופות ואנשי סגל מטורקיה לבית החולים ותפעל לשיקום התשתיות ברצועת עזה בעזרתה של גרמניה ואף תאפשר בניית מה שמוגדר כנמל צף ברצועה שישרת את העובדים. טורקיה הסכימה שכל מוצר שנכנס לעזה - יעבור ראשית לפיקוח דרך נמל אשדוד.



שר הפנים והחינוך שלעבר, גדעון סער, מתח ביקורת על ההסכם המסתמן, ובעיר על הכוונה לשלם פיצויים להרוגי המרמרה. בציוץ בטוויטר כתב סער כי הוא מקווה שהחדשות לא נכונות. "אם כן - זוהי השפלה לאומית והזמנה למשטים נוספים ועלילות נוספות של שונאי ישראל".