מועצת הביטחון של או"ם קיימה היום (שלישי) דיון מיוחד על המצב במזרח התיכון, שם שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, חשף בפני חברי המועצה חומר מודיעיני חדש הכולל תצלום אוויר של כפר שהוסב למעוז טרור, ונתונים אודות התחמשות חיזבאללה. השגריר דנון אמר בדיון: "הכפר שקרא בדרום לבנון הפך למעוז טרור, במסגרתו אחד מכל שלושה מבנים הוסב לתשתית טרור הכוללת עמדות לשיגור טילים, מצבורי נשק ועוד. אך ארגון חיזבאללה לא עצר בזאת, הוא בחר להקים את עמדותיו סמוך לבתי ספר ומבנים ציבוריים אחרים ובכך העמיד בסכנה אוכלוסייה אזרחית חפה מפשע". בדרישה לפעולה הוסיף: "על מועצת הביטחון של האו"ם לפעול להוצאת חיזבאללה מדרום לבנון".



במסגרת הדיון הציג דנון נתונים לפיהם יש היום בידי חיזבאללה בלבנון יותר טילים מתחת לאדמה, מאשר לכל המדינות האירופאיות של ברית נאט"ו מעל לפני הקרקע. עוד הוסיף דנון כי בידי חיזבאללה היום למעלה מ-120 אלף טילים המכוונים למרכזי אוכלוסייה בישראל. בתוך כך, שגריר פלסטין באום ריאד מנסור פרץ בבכי במהלך הדיון כשהוא מקריא מכתב מאב שכול פלסטיני.



השגריר דנון מציג נתונים במועצת הביטחון של האו"ם. צילום: ללא קרדיט
השגריר דנון מציג נתונים במועצת הביטחון של האו"ם. צילום: ללא קרדיט




"להפסיק את התפשטות ההתנחלויות"


בנוסף לדיון על לבנון, מועצת הביטחון דנה גם בסכסוך הישראלי-פלסטיני ובדוח הקוורטט שהופץ בתחילת החודש. השגריר דנון הדגיש בפני חברי המועצה את הקשר הישיר בין ההסתה של הרשות הפלסטינית, לבין הפיגועים הרצחניים של השבועות האחרונים בישראל: "הלל אריאל נדקרה למוות בצורה הברוטלית ביותר, במקום שהיה אמור להיות הבטוח ביותר לילדה בת 13- חדר השינה שלה", אמר דנון והוסיף: "הרצח הזה הוא תוצאה ישירה של שנים של הסתה מכוונת במערכת החינוך, בטלוויזיה וברשתות החברתיות".



שגרירת ארצות הברית באום סמנתה פאוור אמרה בדיון כי ארה"ב מודאגת מהמצב בין ישראלים לפלסטינים וכי אין הצדקה לטרור. פאוור התייחסה להחלטת הממשלה בעקבות גל הטרור לבנות מאחות יחידות דיור במזרח ירושלים ובגדה ואמרה כי "זה מערער את פתרון שתי המדינות. ישראל חייבת להפסיק את התפשטות ההתנחלויות. דוח הקוורטט מראה זאת בבירור. המצב מוביל אותנו למדינה אחת. אם ההתפתחויות בגדה יימשכו, קיים סיכון להיווצרות של מדינה אחת. אנו דוחקים בשני הצדדים לקחת צעדים בוני שלום. הרשות הפלסטינית צריכה לגנות טרור ולהפסיק הסתה. הקהילה הבינלאומית חייבת להאיץ את בניית עזה ואת העזרה לאוכלוסייה שם".



בנייה ביהודה ושומרון. צילום: פלאש 90
בנייה ביהודה ושומרון. צילום: פלאש 90