ראש הממשלה בנימין נתניהו סייר היום (רביעי) בסמוך לגדר ההפרדה באזור תרקומיא-מיתר, יחד עם הרמטכ"ל גדי איזנקוט, שר הביטחון אביגדור ליברמן, השר לביטחון פנים גלעד ארדן ויו"ר ועדת חוץ וביטחון ח"כ אבי דיכטר. במהלך הסיור התייחס בין היתר נתניהו לביקורת שהפנה כלפיו שר החינוךנפתלי בנט בעקבות החלטתו לדחות את פתיחת תאגיד השידור ואמר כי מדובר בפגיעה בחופש הביטוי. "יש שידור ציבורי רצוף, זמין ויעיל במדינת ישראל,ואיכשהו הוא נתקל בבעיות טכניות של תוכניות שלא התקיימו עד עכשיו, אבל זה יקרה", אמר נתניהו והוסיף: "ביחס לאלה שמדברים על פגיעה בחופש העיתונות - זה לא מתיישב עם המאמצים שלהם לסגור את 'ישראל היום' בכל מחיר. לא בדיוק חופש העיתונות, כנראה שדברים אחרים מנחים אותם".


רה"מ נתניהו בתרקומיא

כזכור, יו''ר ההסתדרות ומנכ''ל משרד התקשורת הודיעו לפני יומיים כי החליטו לדחות את סגירת רשות השידור לתחילת שנת 2018, זאת מכיוון שלדבריהם השידור הציבורי החלופי אינו מוכן עדיין לשידורים מלאים ורציפים. בעקבות ההחלטה, מתח אתמול בנט קורת חריפה על ראש הממשלה, וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "בשעות האחרונות הולכת ומתחוורת לי התמונה. הצבר החוקים להגבלת התקשורת מעורר דאגה עמוקה לעתיד חופש הביטוי. תקשורת חופשית היא הבסיס לדמוקרטיה".





חידוש היחסים עם גינאה: "נכריז בקרוב על מדינה נוספת"


בהמשך דבריו התייחס ראש הממשלה לביקורו באפריקה ולחידוש היחסים עם גינאה ואמר: "אני מעריך שבימים הקרובים תצטרף מדינה נוספת. זה חלק מתהליך שצובר תאוצה והוא חשוב מאוד כי הוא פותח את ישראל לאפריקה, וכמובן עוזר לנו גם בהיבטים אחרים.

 

בנימין נתניהו בסיור באזור תרקומיא- מיתר, היום. צילום: דנה סומברג



מכשול באורך 42 ק"מ - למניעת כניסת שב"חים


הביקור של נתניהו והשרים התקיים היום על רקע הנחיית הדרג המדיני כי משרד הביטחון יקים מכשול אפקטיבי במרחב דרום הר-חברון, בין תרקומיא למיתר, כנגד כניסת טרור ושוהים בלתי חוקיים (שב"חים) לעורף מדינת ישראל. המכשול החדש, באורך של 42 ק"מ, יורכב ברובו מחומה, שעליה יותקנו מערכות התראה, והוא יחליף את גדר הביטחון שהוקמה באזור בעשור הקודם. העבודות להקמת המכשול צפויות להימשך כשנה.

"נסגור את הפרצות ונמנע משוהים בלתי חוקיים ומפגעים להגיע לתוך ערי ישראל", אמר נתניהו במהלך הסיור. "זה מורכב כי אנחנו צריכים גם להגן על היישובים, ואנחנו צריכים כמובן לטפל בכל שרשרת עוברי החוק, כולל המעסיקים, המלינים והמסיעים. אנחנו פועלים במרץ כדי לטפל בנושא ואני חושב שברור לכם שהפרויקט הזה יושלם - הוא חשוב לביטחונם של אזרחי ישראל ולביטחונה של המדינה", הסביר.

השר ארדן התייחס גם הוא לעבודות לסגירת גדר ההפרדה, ואמר בנוגע למסתננים: "זו בעיה לאומית שצריך להסתכל עליה לכל אורך השרשרת - המכשול הפיזי, הנושא המודיעיני, שיתוף הפעולה עם השב"כ, משטרת ישראל ומג"ב. הדגש שלנו הוא ההתמקדות במלינים ובעיקר המעסיקים שעושים רווח כלכלי משיתוף הפעולה עם אותם שב"חים, ופה אנחנו נלך לענישה מאד מאד מחמירה כולל עונשי מינימום - כדי שהאנשים שמשתפים איתם פעולה ישבו בכלא חודשים ואפילו שנים".