שעות לפני ועידת מפלגת העבודה בה ייקבע מועד הפריימריז לראשותה, קיים היום (ראשון) חבר הכנסת אראל מרגלית, שהודיע כי יתמודד על ראשות המפלגה, מסיבת עיתונאים בבית סוקולוב בתל אביב, בה הציג את תכניתו המדינית. בפתח דבריו, אמר מרגלית כי "אי אפשר לחכות להסדר מדיני. אי אפשר לחכות לנתניהו משום שנמצא עצמנו מתבוססים במלחמה בקרוב".



עוד אמר ח"כ מרגלית כי "צריך מרד מדיני נגד נתניהו. אנחנו, שבנינו סטארטפניישן, לא יכולים להסכים לסדר הישן". לדבריו, הפוליטיקאים המפוחדים, ונתניהו בראשם, צריכים לזוז הצידה ולתת ליזמים להביא את ההסדר בעצמם. מרגלית הוסיף כי ראש ממשלה תחת חקירה לא יכול להוביל תהליך מדיני. נתניהו היה מעורב עם ארכי פושע באירופה. ראש הממשלה יורד מהבמה ומפלגת העבודה צריכה להיות מוכנה להוביל".


על התכנית אותה הציג אמר חבר הכנסת כי "שלחנו את התכנית למעצבי דעת קהל בעולם הערבי ונשבור את הסדר הישן. ראש הממשלה אומר שאין פרטנר והוא צודק. אין פרטנר אחד, יש פרטנרים רבים. המזרח התיכון לא מתחלק לערבים נגד יהודים אלא לקיצוניים נגד מתונים".


לצידו של מרגלית ישב יובל רבין, בנו של ראש הממשלה הנרצח יצחק רבין, שב-2009 הביע תמיכה בממשלת אחדות עם נתניהו. "מאז רבין לא היתה כאן מחשבה חדשה. מאז יצחק רבין השמאל נכשל פעם אחר פעם ולא שאלנו את עצמנו למה. כי כל תכנית מדינית עסקה בכמה אני נותן ועל מה מוותרים. לפלסטינים יש מעט מאוד לתת לנו, אבל יש דרך אחרת.

יובל רבין אמר כי "מאז ומעולם תמכתי בהסדר ולא משנה מי הביא אותו. אני חושב שהסדר שיקדם אותנו צריך לשים אינטרסים כלכליים וחברתיים בראש. יש היום את הנסיבות להתקדמות. מספיק לומר אין פרטנר ו-ווילה בג'ונגל. כיפת ברזל וחומות הן לא הפתרון". לדבריו, אחרי שבע שנים שבהן נתניהו מכהן רצוף כדאי שיישם את מה שקרא לו ויגביל את כהונתו.

מרגלית התייחס גם לאפשרות על שיתמודד על ראשות העבודה: "אני לא מסתיר ש אני רוצה להתמודד על המנהיגות, אבל יש צורך בטיימינג וצניעות. אני חושב שצריך להחליף את נתניהו ורוצה שהמפלגה תהיה מוכנה. לכן אני מציג תכנית עכשיו". על ראשי המפלגה, יצחק הרצוג ושלי יחימוביץ', אמר מרגלית כי הם אנשים ראויים, אבל יש זמן ומקום לכל דבר.