לא עוצר: ח”כ דוד אמסלם (ליכוד) לא מתרגש מהסערה שעוררה הצעת החוק שהוא מגבש, שפורסמה לראשונה אתמול (שלישי) ב"מעריב השבוע" ולפיה תיאסר חקירה נגד ראש ממשלה מכהן בגין עבירות קלות. יותר מכך, יו”ר ועדת הפנים של הכנסת מתכוון להרחיב ולהחיל אותה גם עבירות חמורות. “ביקשתי מהיועצת המשפטית שלי לנסח מחדש את הצעת החוק כך שתחול גם על כל העבירות הנופלות בהגדרה של טוהר המידות, כולל שוחד”, אמר אמש.



עוד הוא הוסיף כי הוא שוקל להוסיף להצעה שתחול גם על יו”ר האופוזיציה והסביר כי הדבר נועד להגדיל את סיכוייה לזכות בתמיכה. "עם זאת", אמר, "אני צופה שיהיו בעיות בתוך הקואליציה שיש בה גורמים שלא רוצים שנתניהו ימשיך בשלטון והם מעוניינים בחקירות נגדו". בכך למעשה מודה אמסלם כי הצעת החוק שלו, אם תאושר, עשויה לפטור את ראש הממשלה מחקירה נגדו, אם אכן תעבור הבדיקה שנעשית בעניינו למצב של חקירה.



אמסלם דוחה את גלי הביקורת על הצעת החוק שיזם. "רק אצלנו יש נשיא וראש ממשלה בבית הסוהר", אמר. "משהו פה לא בסדר. או שכל הגנבים יושבים במדינת ישראל וכל הצדיקים בשאר העולם או שמשהו בשיטה שלנו הוא צדקני מדי, ובסופו של דבר גם קצת צבוע ומביא אותנו לתוצאה הזאת. "נמאס לי שכל ראש ממשלה שנבחר, אחרי חודש-חודשיים הוא נחקר. משהו פה לא בסדר, לא ענייני. ראש הממשלה מוצא את עצמו כך כמעט ברוב הקדנציה, והקשב הנפשי שלו עסוק בסיפור הזה. בסוף צריך לנהל מדינה. רוב המדינות שעוצרים בהן ראשי ממשלה הן מדינות עולם שלישי".



ראש הממשלה בנימין נתניהו. צילום: מרק ישראל סלם



הח"כ ממשיך ומסביר: "ב-20 השנה האחרונות כמעט כל ראשי הממשלה בישראל נחקרו באופן שיטתי. מהרגע שהם נבחרים, הם מתחילים להיחקר. משהו לא בסדר כאן. אם הצעת החוק הייתה כבר קיימת, אני בטוח שגם אם ראש הממשלה היה מסיים את תפקידו, את אף אחד לא היה מעניין, בוודאי לא את המשטרה, אם הוא אסף בקבוקים או לא, אם הוא לקח ריהוט גן באלפיים שקל או לא לקח. זה לא מעניין. אבל מה קורה היום? כל להב 433 מתעסקים עם ראש הממשלה מבוקר עד לילה. אם הוא אסף פקקים, אם אסף בקבוקים, אם לקח כמה עטים מהמשרד. זה הזוי.



"אי אפשר לחשוד בי שאני שייך ללהקת המעודדות של נתניהו. אני לא מתואם בנושא איתו. אני בא עם האמת שלי, עם מה שאני חושב שטוב לעם ישראל, לא לראש הממשלה נתניהו. במקרה הזה הוא לא מעניין אותי כנתניהו, מעניין אותי מה טוב לעם ישראל". בתוך כך, ערוץ 10 דיווח אמש כי בנו של בנימין נתניהו, יאיר, יזומן בקרוב לעדות במשטרה בקשר לבדיקה המתנהלת בעניינו של אביו.