מתח שיא בליכוד. ראש הממשלה בנימין נתניהו זימן את יו"ר מזכירות הליכוד, השר ישראל כץ, לשיחת בירור בעקבות ההצבעה אתמול במזכירות המפלגה, בה נחל השר כץ ניצחון גדול ורוקן חלק מהסמכויות הבלעדיות שבהם החזיק עד פה נתניהו בתפקידו כיו"ר המפלגה. שיחת הבירור נעשתה על רקע קריאות מצד נאמני נתניהו ברשתות החברתיות של הליכוד, שגברו מאז אמש, להדיח את השר מתפקידו כדי לעצור את "הבגידה בראש הממשלה", או לקחת את אחד משני התיקים - תחבורה ומודיעין. ראש הממשלה זועם על השר כץ משום שהוא קיים הצבעה במזכירות המפלגה, למרות שיועצו המשפטי, עו"ד אילן בומבך, אמר לבית הדין של התנועה מספר ימים לפני כן המזכירות כי לא תקיים הצבעה כזאת.



המזכירות אישרה שורה של נהלים המוציאים משליטתו הבלעדית של נתניהו מינויים אישיים במפלגה, קביעת שכר, וגם את איוש מוקדי הבחירות, אחד ממוקדי הכוח החשובים של הליכוד. בסביבתו של השר כץ דחו את הטענות כאילו מדובר בצעד מכוון נגד ראש הממשלה, כיוון שמטרתו של כץ הוא לשמור על מנהל תקין לתנועה. אחד ממקורביו של השר אמר ל"מעריב אונליין": "אנחנו לא רוצים שיתגלה לנו ארי הרו חדש בליכוד".



המזכירות גם אישרה אתמול את מינויו של עו"ד אילן בומבך, כיועץ משפטי לגוף שבראשו עומד ישראל כץ, במקומו של אבי הלוי, שמילא עד כה את שני התפקידים. הלוי הודיע אמש כי בכוונתו לעתור לבית הדין של התנועה בדרישה לפסול את ההצעה שהתקיימה אתמול. מקורביו של ראש הממשלה הזהירו כבר אמש כי המהלך לא יעבור בשקט.



מתוך קבוצת הוואטסאפ של נאמני הליכוד




יצוין כי בהצבעה אתמול תמכו בכירי הליכוד בהצעות שהגיש השר כץ, כשביניהם ניתן למצוא את השרים חיים כ"ץ וזאב אלקין, ואת יו"ר הקואליציה, דוד ביטן, שניסה אמש לנסות ולפשר בין הצדדים, לבין ראש הממשלה הסוער והשר. כמו כן, יש עוד מספר חברי כנסת שגם כהן תמכו. אגב, ההצעה שהגיעה למזכירות אמש אושרה כמעט פה אחד על ידי חברי המזכירות.



מקורביו של נתניהו טוענים כי ברקע הדברים עומדת דרישתו של השר ישראל כץ לקבל לידיו את תיק החוץ. כץ דורש לקבל תיק בכיר ולהשתדרג בממשלה, וזאת על רקע קידומו של השר גלעד ארדן.