לאחר מספר ימים מתוחים, בהם נראה כי נוצר קרע בין ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לשר התחבורה, ישראל  כץ, מסתמן כי האחרון יורד מהעץ עליו טיפס. על פי ההסכמות בין שני הצדדים, ההחלטות שהתקבלו אמש במזכירות הליכוד יוקפאו ותוקם ועדה של שני אנשים, יו"ר הקואליציה, דוד ביטן, שייצג את ישראל כ"ץ ועו"ד דוד שמרון, מקורבו של נתניהו, שינסחו נהלים מוסכמים לגבי דרך העבודה, במטרה להביא אותם כבר ביום ראשון הקרוב במזכירות הליכוד. 



ההחלטה התקבלה בתום פגישה מתוחה בין השניים, כאשר גורמים בליכוד טוענים כי כאשר שמע ראש הממשלה את תוצאות ההצבעה, הוא איים לפטר את כץ, אך מקורבי השר מכחישים זאת. עוד טוענים הגורמים במפלגה כי "כץ התקפל לחלוטין". 



כזכור, ראש הממשלה בנימין נתניהו זימן את יו"ר מזכירות הליכוד, השר ישראל כץ, לשיחת בירור בעקבות ההצבעה אתמול במזכירות המפלגה, בה נחל השר כץ ניצחון גדול ורוקן חלק מהסמכויות הבלעדיות שבהם החזיק עד פה נתניהו בתפקידו כיו"ר המפלגה. שיחת הבירור נעשתה על רקע קריאות מצד נאמני נתניהו ברשתות החברתיות של הליכוד, שגברו מאז אמש, להדיח את השר מתפקידו כדי לעצור את "הבגידה בראש הממשלה", או לקחת את אחד משני התיקים - תחבורה ומודיעין. ראש הממשלה זועם על השר כץ משום שהוא קיים הצבעה במזכירות המפלגה, למרות שיועצו המשפטי, עו"ד אילן בומבך, אמר לבית הדין של התנועה מספר ימים לפני כן המזכירות כי לא תקיים הצבעה כזאת. 



המזכירות אישרה שורה של נהלים המוציאים משליטתו הבלעדית של נתניהו מינויים אישיים במפלגה, קביעת שכר, וגם את איוש מוקדי הבחירות, אחד ממוקדי הכוח החשובים של הליכוד. בסביבתו של השר כץ דחו את הטענות כאילו מדובר בצעד מכוון נגד ראש הממשלה, כיוון שמטרתו של כץ הוא לשמור על מנהל תקין לתנועה. אחד ממקורביו של השר אמר ל"מעריב אונליין": "אנחנו לא רוצים שיתגלה לנו ארי הרו חדש בליכוד". 



המזכירות גם אישרה אתמול את מינויו של עו"ד אילן בומבך, כיועץ משפטי לגוף שבראשו עומד ישראל כץ, במקומו של אבי הלוי, שמילא עד כה את שני התפקידים. הלוי הודיע אמש כי בכוונתו לעתור לבית הדין של התנועה בדרישה לפסול את ההצעה שהתקיימה אתמול. מקורביו של ראש הממשלה הזהירו כבר אמש כי המהלך לא יעבור בשקט. 



עו"ד בומבך: חברי המזכירות ידעו על מה הם מצביעים


בתוך כך, דחה היועץ המשפטי של מזכירות הליכוד, עו"ד אילן בומבך, את הטענה כי ההצבעה אתמול  במזכירות היתה בניגוד גמור להבטחה שנתן בבית הדין של הליכוד. לדבריו "בבית הדין עלה חשש שחברי המזכירות יתבקשו להצביע על נהלים מבלי שהיתה להם שהות מספיקה ללמוד את הדברים ומבלי שהבינו את משמעותם. אמרתי לבית הדין שאם כך יהיה המצב אמליץ שלא לקיים את ההצבעה, ככל שניתן".
אולם לדבריו במהלך הדיון אתמול במזכירות שאל יו"ר המזכירות השר ישראל כץ מספר פעמים את חברי המזכירות האם קיבלו את הנוסח המובא לאישור, האם קראו אותו והאם הבינו אותו. "ליתר בטחון אני עצמי עליתי לדוכן  והסברתי בפרוט את ההחלטות המובאות לאישור. ומשכך הוחלט לקיים את ההצבעה".