המתיחות בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר התחבורה ישראל כץ לנוכח משבר הרכבת רחוקה מלהסתיים: כץ לא ימלא את מקומו של נתניהו בזמן שהותו בהולנד ושרי הממשלה אישרו היום (שני) במשאל טלפוני כי לוין הוא זה שיחליף את נתניהו. ממלא מקום ראש הממשלה צריך להיות חבר קבינט ובדרך כלל נוהג נתניהו למנות לכך שר בכיר ממפלגתו. לוין אמנם מהליכוד, אך הוא איננו חבר קבינט ולכן סמכויות ראש הממשלה יתחלקו בינו לבין שר האוצר כחלון שיוכל לכנס ישיבת קבינט במקרה הצורך. 

שרי הקבינט הנוספים מהליכוד, שר האנרגיה יובל שטייניץ נמצא בימים אלו בביקור בסין והשר לביטחון פנים גלעד ארדן שוהה בלונדון ואינם יכולים לשמש ולכן הסמכויות לכינוס הקבינט הועברו לידי שר האוצר משה כחלון משום שהשר לוין איננו חבר קבינט. נתניהו ייצא מחר לביקור רשמי בהולנד

שר האוצר משה כחלון. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90.
שר האוצר משה כחלון. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90.


כזכור, בסוף השבוע התנהל עימות בין נתניהו לכץ על רקע משבר הרכבת ועבודות התשתית שתוכננו להתבצע במהלך השבת אותן הורה ראש הממשלה לבטל. 62% מהציבור סבורים כי ראש הממשלה נתניהו אינו צריך לפטר את שר התחבורה, ישראל כץ. כך קובעים ממצאי סקר מיוחד שערך עבור "מעריב־השבוע" מכון המחקר פאנלס פוליטיקס שבראשות מנחם לזר. 502 נשאלים השתתפו בסקר, בהם 125 מצביעי ליכוד. טענות הדגימה המרבית בסקר עומדת על 4.3%. בתשובה לשאלה "האם היית מייעץ לנתניהו לפטר או לא לפטר עכשיו את השר ישראל כץ" רק 12% השיבו בחיוב ו־26% השיבו כי אינם יודעים. מפילוח התשובות עולה עוד ששיעור מצביעי הליכוד המתנגדים לפיטוריו של כץ זהה לכלל מדגם המשתתפים בסקר – 62%.