לאחר ההתבטאות האחרונה ומעוררת המחלוקת של יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן, שאמר כי רצח יצחק רבין ז"ל הוא לא רצח פוליטי, החלה סערה גדולה


במערכת הפוליטית וברשתות החברתיות. הגינויים לדבריו של ביטן הגיעו מכל קצוות הקשת הפוליטית. 21 שנים אחרי הרצח שזעזע את ישראל, העלה גבי גזית ב-103FM לשידור את הד"ר לפילוסופיה, לריסה טרימבובלר עמיר, אשתו של יגאל עמיר, רוצח ראש הממשלה. 



טרימבובלר אמרה במהלך השידור: "שאלו אותי לגבי ההתבטאות של דוד ביטן, שמעתי אותה פה ושם, אבל לעצם השאלה בעניין, לא מדובר ברצח פוליטי. לפי ההגדרה של רצח פוליטי, זה לא רצח פוליטי. רצח פוליטי נועד להביא לשינוי שלטון, לעלייה של פוליטיקאי כזה או אחר. בפירוש זאת לא היתה המטרה של יגאל. הוא רצה לעצור את התהליך, שהוא ראה בו כאסון, שהביא הרבה מאוד קורבנות, והיה אמור להביא עוד פי כמה קורבנות. הוא לא רצה שהליכוד יעלה, אלא למנוע שפיכות דמים".






"רבין היה דמות מפתח להמשך התהליך. היתה לו תדמית מסוימת, שנוצרה כתוצאה מפעילות התקשורת. אתה עושה ניתוחים פוליטיים. הוא (יגאל) ראה שכל פעילויות המחאה, ההפגנות, שביתות רעב, שחצי עם מחה נגד אוסלו, הוא ראה בצעד הקיצוני הדרך היחידה לעצור את התהליך, ויהיה מה שיהיה. מהבחינה הזאת, הוא היה מוכן להקריב את עצמו. בואו לא נעשה מניפולציות, שאלת אם אני רואה בזה רצח פוליטי, לא. היתה לו מטרה לעצור את התהליך".



עמיר לא פעל בחלל ריק, הוא פעל כשהיתה הסתה ושיסוי. יגאל רק לחץ על ההדק


"לא, זה לא נכון, כל הדיבורים שהרצח היה תוצאה של הסתה, זה פשוט 21 שנה של שטיפת מוח. היו עובדות, ועכשיו רוב העם רואה שתהליך אוסלו היה טעות. יש כאלה שאומרים שהיה טעות, וכאלה שאומרים שזה פשע. אני לא אכנס לזה. היו עובדות, זה הביא הרבה קורבנות".



ומה עם העצרת בכיכר ציון?


"שטיפת מוח זה מה שאתם עושים 21 שנה, על איזו שטיפת מוח אתה מדבר, זה הביא להמון פיגועים וקורבנות. היו אמורים להיות עוד 1000 קורבנות והרס פה. אני לא יודעת מה אתם רוצים. אני לא הייתי יורה בראש הממשלה. אני לא רוצה לשחק משחק מילים ומניפולציות של שנאה וכו'. הוא הקריב את עצמו כדי לעצור את האסון הזה".



האם את צופה את שחרור בעלך ביום מן הימים?


"אני מתפללת לזה. הוא ראוי לשחרור".


יגאל עמיר משחזר את הרצח. צילום: נעם וינד
יגאל עמיר משחזר את הרצח. צילום: נעם וינד