ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח בטלפון הערב (רביעי) עם הנשיא הנבחר דונלד טראמפ, בירך אותו על ניצחונו ואמר לו כי "אין לארצות הברית בעלת ברית טובה יותר מישראל". בשיחה עלו גם סוגיות אזוריות וטראמפ הזמין את נתניהו לפגישה בארצות הברית "בהזדמנות הראשונה". נתניהו אמר לטראמפ כי גם רעייתו שרה מצפה לפגוש אותו ואת רעייתו מלניה.



מוקדם יותר היום אמר נתניהו, שנפגש עם הנשיא הנבחר לפני כחודש וחצי, כי "דונלד טראמפ הוא ידיד אמת של מדינת ישראל ונפעל יחד כדי לקדם את הביטחון, היציבות והשלום באזורנו".



נתניהו הוסיף כי "הקשר האיתן בין ארצות הברית לישראל מבוסס על ערכים משותפים, אינטרסים משותפים וגורל משותף. אני בטוח שהנשיא הנבחר טראמפ ואני נמשיך לחזק את הברית הייחודית בין ישראל וארצות הברית ונביאה לגבהים חדשים".




המועמד לתפקיד השגריר הבא - דיוויד פרידמן


מי שמוזכר כרגע כשגריר הבא של ארצות הברית בישראל הוא דיוויד פרידמן, היועץ של טראמפ לענייני ישראל. פרידמן, יהודי אמריקאי בן 57, מלווה את טראמפ כבר 15 שנה, במהלכן שימש כעורך דינו. הוא מתמחה בנדל"ן ובפשיטות רגל וייצג את איל ההון במאבקים המשפטיים שניהל על בתי הקזינו בבעלותו באטלנטיק סיטי.



לפני כמה חודשים, במהלך קמפיין הבחירות, הכריז טראמפ כי פרידמן, יחד עם היועץ המשפטי של קונצרן טראמפ, ג'ייסון גרינבלט, ישמשו כיועציו לענייני ישראל. בכמה כתבות שהתפרסמו בכלי תקשורת בארצות הברית ובישראל הוזכר שמו של פרידמן כמועמד מוביל לתפקיד השגריר בישראל במידה וטראמפ ינצח בבחירות.



השגריר הנוכחי דן שפירו אמר כי המחויבות הביטחונית בין שתי המדינות והיחסים הקרובים יישמרו. עוד אמר שפירו כי הבחירות הוכרעו על סמך האישיות של המתמודדים ולא על פי מדיניות שהציגו. "בסופו של דבר, כולנו אמריקנים שאוהבים את ארצנו", אמר לפני פרסום התוצאות הסופיות שהכריזו על דונלד טראמפ כנשיא ארצות הברית.



שפירו דיבר בכנס במכון למחקרי ביטחון ואמר כי "נדהמתי מהמעורבות הישראלית בבחירות בארצות הברית מסיבה אחת שהיא שזה ישפיע על הישראלים", אמר השגריר. "לארצות הברית הייתה מחויבות לביטחון ישראל ולתהליך השלום עם שכנותיה במשך דורות רבים וזה ימשיך לשנים נוספות", הוסיף.