שבוע לאחר העצרת לציון רצח רבין מגיב ראש הממשלה בנימין נתניהו לאירוע. בעוד באותו יום בחר להעלות תמונה שלו ושל זוגתו, הפעם הוא מתייחס בעקיפין לאירוע עצמו ועונה להאשמות כי ההצהרות שנשא באותה תקופה היוו הסתה שדחפה למעשה. בפוסט שהעלה היום (שבת) כתב כי "רצח רבין היה רצח פוליטי מזעזע שכולנו מוקיעים אותו. מאז הרצח ישנם ניסיונות מתמשכים לעוות את האמת ההיסטורית ולייחס לי את ההסתה שקדמה לרצח. הנה כמה דוגמאות מהדברים החד משמעיים שאמרתי בגנות דברי הנאצה שכוונו נגד ראש הממשלה. תשפטו בעצמכם". 


בווידאו שצירף נתניהו לפוסט נראה נתניהו בעצרת בחירות ברמת הגולן שבעה חודשים לפני הרצח כשהוא אומר: הוא איננו בוגד, הוא טועה בגדול והוא גם יפנה את דרכו אבל הוא אינו בוגד. לא. יש לנו כאן עסק עם יריבים פוליטיים לא עם אויבים אנחנו בני עם אחד". לאחר מכן בראיון לחדשות 2 שלושה חודשים לפני הרצח אמר נתניהו:" קריאות כאלה שמכוונות נגד ראש הממשלה ישראל לא משנה מאיזה מפלגה הוא בא. הוא ראש ממשלת ישראל. זה לא ראוי זה לא מוסרי כי כולנו נוקיע אתכם".

לאחר מכן נראה קטע מתוך פופוליטיקה בערוץ אחד בדצמבר 95' חודש לאחר רצח רבין נראה טומי לפיד ז"ל אומר "אם נתניהו כל פעם הוקיע את האלימות המילולית הזאת וכל פעם קרא לא לעשות אותה אז אתם לא יכולים להאשים אותו על מה שהוא חושב אלא על מה שהוא אמר. למה אתם עושים מזה הון פוליטי?"








יו״ר מרצ, ח״כ זהבה גלאון, על ההתנערות של נתניהו מההסתה שהוביל וקדמה לרצח רה"מ רבין: "שוב נתניהו מגנה את המעשים שלו בדיעבד, ומבקש שימחאו לו כפיים. בדיוק כמו שהסית נגד הערבים בבחירות, ואחרי שניצח רץ להתנצל ולספר כמה העוול היה גדול. נתניהו יכול להכריז עד מחר שהיה נגד הרצח, זה לא ישנה את העובדה שהוא המרוויח הכי גדול ממנו ושבמבחן התוצאה הוא ממשיך כל יום לעודד אלימות ורדיפה כלפי ישראלים שמתנגדים לו".

ח"כ מיכל רוזין (מרצ) הגיבה לטענת רה"מ כי ישנם ניסיונות לייחס לו את ההסתה שקדמה לרצח רבין ז"ל: "יצחק רבין ז"ל אמר לפני מותו על נתניהו שהוא עומד בראש מחנה ההסתה, כעת, בשבוע שבו אנו מציינים את הירצחו, נתניהו מנסה להשכיח מאתנו את העובדות. למרות ניסיונותיו הרבים של ראש הממשלה - את ההיסטוריה אי אפשר לשכתב. נתניהו חלש בהנהגה, חזק בהכחשה. הוא היה ועודנו ברון ההסתה, זו דרכו וכך תיזכר כהונתו".

ניתן להניח כי הצהרתו של רה"מ כי מדובר ברצח פוליטי מתייחסת לדברי ח"כ דוד ביטן יו"ר הקואליציה שטען כי "רצח רבין אינו רצח פוליטי". ביטן אמר את הדברים באירוע שבתרבות וטען כי לא ישתתף בעצרת לזכר ראש הממשלה לשעבר יצחק רבין ז"ל כיוון ש"רצח רבין זה לא רצח פוליטי. רצח רבין נעשה על ידי אדם שניסה לעצור תהליכים ולא על ידי פוליטיקאים, כפי שמנסים לצייר". עוד טען כי "עצרת רבין צריכה להיות ממלכתית וממומנת על ידי כספי המדינה בהחלטת ממשלה". 

תגובתו כצפוי עוררה ביקורת רבה. בין המבקרים היה מזכ"ל מפלגת העבודה וסגן יו"ר הכנסת, ח״כ חיליק בר: "ליגאל עמיר אמנם לא היה פייסבוק לחטט בו - אבל לא צריך להיות יו"ר קואליציה כדי להבין שמדובר ברצח פוליטי באופן הכי מובהק שיש. לרצח קדמה הסתה מאורגנת, שנאה, רדיפה של הימין הקיצוני, סימון מטרות וקריאות בוגד. אותה שנאה, רדיפה, סימון והסתה קיימת בדיוק גם היום - נגד עיתונאים, שופטים, קצינים וכל מי שחושב אחרת מהממשלה. רק בגלל זה חייבים לבוא הערב לכיכר ולהילחם על הדמוקרטיה". 

יו"ר מרצ זהבה גלאון הגיבה בחריפות לדברי ביטן ואמרה כי "רבין נרצח על רקע פוליטי ובשל דרכו המדינית להביא לסיום הכיבוש ולחלוקת הארץ. כתוצאה מהסתה של ראש הממשלה שעמד על המרפסת מי שאומר שזה לא היה רצח פוליטי מבקש להשכיח ולשחרר מאחריות את אלו במערכת הפוליטית שהיו שותפים ואחראים".
 
גם ח"כ איציק שמולי התייחס לדברים: "אלה פשוט דברים מופרכים והזויים וניסיון בוטה לשכתב את ההיסטוריה. רבין נרצח כי בן הבליעל ביקש לקטוע את דרכו הפוליטית שקראה לפשרה מדינית ולשינוי סדרי העדיפויות במדינה; אם ח"כ ביטן זקוק לתזכורת מי עמד על המרפסת בכיכר ציון וניצח על מסע ההסתה והשלהוב שבסופו של דבר הובילו לרצח - נוכל לשלוח לו כמה תמונות שיבהירו עד כמה הרצח היה פוליטי".