יו"ר הבית היהודי, שר החינוך נפתלי בנט, נחוש להעלות היום (ראשון) את חוק ההסדרה להצבעה בוועדת השרים לחקיקה. בראיון לגלי צה"ל אמר בנט כי "במשך תקופה ארוכה נתתי לראש הממשלה בנימין נתניהו ולאחרים להגיע לפתרון בדרכים אחרות, אבל נותרו 42 ימים, נגמר הזמן".



בנט לא איים לפרוש מן הממשלה אם ראש הממשלה יתנגד לחוק ההסדרה: "אני לא נותן אולטימטומים לראש הממשלה. אני מקווה שהוא יתמוך. אני לא מעלה על דעתי שראש הממשלה ירצה להיות חתום על הרס רבתי ביהודה ושומרון". 



ראש הממשלה יכנס היום את פורום ראשי מפלגות הקואליציה כדי לנסות לשכנע אותם לא להעלות היום על סדר יומה של ועדת השרים לחקיקה את הצעת "חוק ההסדרה", שנועדה למנוע את פינוי מאחז עמונה הלא חוקי והתנחלויות נוספות בעתיד. נתניהו מבקש להמתין עם הצעת החוק שיזם ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) עד למתן תשובת בג"ץ לפניית המדינה לדחות את פינוי עמונה בשבעה חודשים, כדי לאפשר לממשלה לנסות ולגבש פתרון שיהיה מוסכם על כל הצדדים.



עם זאת, גורם בכיר בליכוד העריך אמש כי אם לא תושג הסכמה בפורום, ראש הממשלה לא יתנגד לכך שהיא תועלה להצבעה בוועדת השרים, שם צפוי לה רוב.



שר החינוך התייחס גם לבחירתו של דונלד טראמפ לנשיא ארצות הברית ולציפיות בימין שכעת תורחב הבנייה בהתנחלויות. "טראמפ לא יהיה יותר ימני מאיתנו", אמר בנט, "אם נמשיך במנטרה של מדינה פלסטינית אז הוא ילך על זה. ראש ממשלה צריך לומר לו שהתפיסה הזאת קרסה. זה צריך להתחיל מאיתנו. אין לי ציפייה מטראמפ".



לדבריו, ראש הממשלה צריך לשאת נאום בר אילן 2. "עידן אוסלו נגמר. הציפייה היא מראש הממשלה נתניהו ולא מטראמפ, כי אם הוא ימשיך לומר שצריכה לקום פה מדינת פלסטין, אז ודאי שטראמפ יאמץ את זה".