ראש הממשלה בנימין נתניהו פנה היום (שישי) לתושבי עמונה, לקראת הפינוי הקרב של המאחז, וקרא להם לגלות אחריות ולשמור על אחדות ישראל. דבריו של ראש הממשלה באים לאחר שביום ששלשום דחו התושבים את מתווה הפשרה שהציעה המדינה. 



"תושבי עמונה היקרים, ליבי עמכם", אמר נתניהו. "אתם נמצאים בתקופה קשה, לכם ולבני משפחותיכם, לכל עם ישראל. הממשלה מחויבת להתיישבות ביהודה ושומרון. אנחנו מחויבים לזה יותר מכל ממשלה אחרת בתולדות המדינה. לכן שרי הממשלה ואני עשינו כל מאמץ אפשרי, כל מאמץ, למצוא פתרון שישאיר את המתיישבים במקום. הקדשנו לזה לילות כימים, עשרות דיונים, העלינו פתרונות יצירתיים, פתרונות מחוץ לקופסא - אבל לצערי ההצעות שלנו לא התקבלו".



לדבריו, אין לממשלה ברירה אלא לקיים את החלטת בג"ץ: "צריך שיהיה ברור דבר אחד: מדינת ישראל היא מדינת חוק. פסיקת בית המשפט מחייבת את כולנו, היא מחייבת גם את ממשלת ישראל".





"אבל החוק חייב להיות שוויוני", הוסיף. "אותו חוק שמחייב את פינוי עמונה, מחייב גם פינוי של בנייה בלתי חוקית בחלקים אחרים של ארצנו. לכן הנחיתי לזרז הריסת בנייה בלתי חוקית בנגב, בוואדי ערה, בגליל, במרכז – בכל חלקי הארץ. ונעשה זאת כבר בימים הקרובים. אני לא מוכן שתהיה איפה ואיפה בנושא אכיפת הבנייה בין אזרחי ישראל, בין יהודים וערבים, בין אדם לאדם. אני אאבק על כך שבישראל יהיה חוק אחד לכולם ואכיפה אחת לכולם – דבר שלא היה עד עכשיו במשך עשרות שנים".



"אני קורא לכולם לנהוג באחריות: לא לפגוע בשום אופן בחיילי צה"ל ובכוחות הביטחון. אלה הבנים שלנו, הם בבת עינינו, הם יקרים לכולנו, הם שומרים על כולנו. אין שום מקום לאלימות".



ראש הממשלה סיים את הדברים בפנייה להורים בעמונה: "המחאה שלכם מובנת, אבל לא זה המקום לנוכחות ילדים וילדות, נערים ונערות. אני קורא לכל המנהיגים לגלות אחריות לאומית בעת הזאת. אחדות ישראל היא ערך עליון והיא מקור כוחנו. אנו עם אחד. אחים אנחנו". 


"החרבת יישוב פורח תירדם על שמך"

ממטה עמונה נמסר בתגובה: "אדוני ראש הממשלה, אנחנו לא מחפשים אמפתיה והשתתפות בצער. אנו מצפים ממי שעומד בראש המדינה להיות מסוגל למצוא את הדרך למנוע את העוול הנורא העומד להתרחש. אתה אמרת ש'כאשר אני רוצה משהו אני משיג אותו' וגם הוכחת זאת מול אתגרים מורכבים ומסובכים הרבה יותר".

"בידך למנוע את החורבן ולהציל את עמונה ומנגד אם חלילה תיכשל, נעמוד כאן עם אלפים נוספים ונוביל מחאה עממית, דמוקרטית ובלתי אלימה והאחריות על החרבת יישוב פורח של 20 שנה בארץ ישראל עם עשרות משפחות ומאות ילדים תירשם על שמך ושרי ממשלתך".

"כל עוד הנר דולק אפשר לתקן. עדיין לא מאוחר מדי לעצור את הטירוף הזה"