עם צאת השבת, הגיבו הערב חברי 'הבית היהודי' להחלטת האו"ם שעברה אמש נגד ההתנחלויות. יו"ר המפלגה, השר נפתלי בנט, אמר כי יש "לעבור מנסיגות לריבונות": "אלפי טרוריסטים בעולם כולו מביטים בהחלטת האו"ם ורואים בה סיסמת גיוס. החלטה זו היא תוצאה ישירה של מדיניות אוסלו, של ויתורים, נסיגות וחלוקות, ותוצאה של הסכמה פומבית להקמת מדינת פלסטין בלב ארצנו. דינה להיזרק לפח האשפה של ההיסטוריה כמו קודמותיה. זה הזמן לסיבוב פרסה - הגיע הזמן לעבור מנסיגות לריבונות. המסקנה היא להפסיק לצעוד לתוך מסילת ההתאבדות של מדינה פלסטינית ולהחיל את החוק הישראלי במעלה אדומים, בבקעת הירדן, בעפרה ובכל שטחי סי בהקדם האפשרי".



מוקדם יותר, השרה איילת שקד הגיבה בפייסבוק וכתבה: "אנחנו מספיק חזקים שהחלטה כזו לא תשנה כהוא זה מעוצמתנו. יש משהו כל כך עלוב ברגע הזה שמועצת הביטחון מצביעה על ההחלטה נגד מדינת ישראל וכולם מוחאים כפיים. רגע שמסמל את כל הסיאוב שבגוף בזה שנקרא או"ם".



"חצי מליון גברים, נשים וילדים נשחטים בסוריה והגוף המסורס הזה לא מצליח להושיט להם יד. אבל לפגוע במדינת היהודים, למה לא. על סוריה הם מגוננים, אין נגדה החלטות אבל נגד הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון, יש גם יש. נזכור מה שאמר דוד בן גוריון: "או"ם שמו"ם". עברנו את פרעה, נעבור גם את זה", הוסיפה.




ח"כ מועלם: "ההחלטה התקבלה בגלל ממשל אמריקאי עוין"



ח"כ שולי מועלם רפאלי אמרה הערב: "ישראל צריכה להפסיק להתנהל בפחד מפני מהלכים של מועצת הביטחון של האו"ם. גם לנו יש יכולת לנקוט צעדים חד צדדיים, זאת לאור ההחלטה נגד ההתיישבות שהתקבלה בגלל ממשל אמריקאי עוין. הכדור כעת בידיים של ישראל ויש להגיב מיד בהחלת ריבונות ביהודה ושומרון".



ח"כ מוטי יוגב, החבר בוועדת החוץ והביטחון, הגיב בחריפות וכינה את ההחלטה "אנטישמית": "הנשיא אובמה גילה את עורו בשעה שאלפי סורים נרצחים והוא עמד מהצד. זו החלטה אנטישמית נקודה. תשובתנו להחלטת מועצת הביטחון, היא התשובה הציונית של הרחבת הבניה וההתיישבות בכל חלקי ארץ ישראל".



סגן שר הביטחון, ח"כ אלי בן דהאן, התייחס להחלטה ואמר: "שוב העם היהודי ניצב מעטים מול רבים וגם הפעם בעזרת השם ננצח. כפי שהחשמונאים ניצחו את האימפריה היוונית הגדולה באותה תקופה גם אנחנו ננצח". 



כזכור, רק לאחרונה אושר בקריאה ראשונה בכנסת חוק ההסדרה, שאותו הובילו חברי 'הבית היהודי'. החוק, שספג התנגדות מצד היועמ"ש, יפעל להסדרת חוקיותם של מאחזים ביהודה ושומרון ועורר התנגדות רבה גם בעולם.