יו"ר האופוזיציה, ח"כ יצחק הרצוג, התראיין הבוקר (ראשון) לניסים משעל, ספי עובדיה ודרור רפאל ב-103FM ותקף את ראש הממשלה ושריו בעקבות החלטת האו"ם נגד ההתנחלויות. "לו הייתי ראש ממשלה ההחלטה של מועצת הביטחון לא הייתה באה לעולם. גושי ההתיישבות ומזרח ירושלים הועמדו בספק בינלאומי. אני קורא לאהוד ברק וליאיר לפיד לחבור אלי", אמר.



"ההחלטה הזו חמורה ונעשתה בצורה משפילה. היא באה בעקבות היוהרה, ההתנשאות, האדנות וההתרסה של נתניהו כלפי כולם - לקום מול העולם ולהגיד שהכל השתנה וכולם איתנו - אז הם החטיפו לו בחזרה. זאת הטעות הגדולה בהתנהלות שלו. זו לא החלטת 'או"ם שמום' והיא לא כמו ההחלטה הנואלת שאבי קרע מעל דוכן עצרת האו"ם (החלטת האו"ם שקבעה כי הציונות היא תנועה גזענית)".



"זו החלטה מאוד מסוכנת כי בימים אלה ממש, התובעת הראשית של בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג בוחנת את סוגיית ההתנחלויות והיא תראה את ההחלטה הזו כאסמכתא, מה שיסכן את חיילי צה"ל ותושבי ישראל", הדגיש הרצוג. "הבעיה הגדולה היא שההחלטה מחזירה אותנו ארבעים שנה אחורה. אז הייתה החלטה דומה, אבל אחר כך העולם הסכים לקבל את העובדה שלא כל ההתנחלויות הן לא חוקיות, אלא שהן מכשול לשלום וצריך להתקדם, ופתאום חזרנו אחורה. הדבר הנורא הוא שגושי ההתיישבות, שאני מאמין שצריכים להיות בריבונות ישראל, ושכונות מזרח ירושלים שהן כבר מזמן בריבונות ישראל, הועמדו בספק בינלאומי בצורה שלא ראינו כמותה שנות דור", אמר. 






"ההחלטה מזכירה במפורש את חוק ההסדרה ופעולות נוספות שעשו בתקופה האחרונה והביאו להחלטת האו"ם", ציין הרצוג. "לשמוע את בנט ואיילת שקד מגלגלים עיניים לשמיים בסיפורי בבל"ת, לא יעזור להם. הוזהרנו על ידי כל ידידינו וידידותינו. ראשת ממשלת בריטניה, תרזה מיי, נשאה לפני עשרה ימים נאום ציוני שלא ראינו כמותו, אבל בתוכו היא אמרה שסוגיית ההתנחלויות מכרעת ומנוגדת לתהליך המדיני, ואף אחד לא רצה לשמוע. לפני שלושה שבועות, ב'פורום סבן', פירט מזכיר המדינה קרי את כל הפעולות שמתקיימות ביהודה ושומרון על ידי גורמי הממשל הישראלי והמתנחלים והציג אותן כמו כתב אישום", הוסיף.



ניסים משעל: "כמו שאשכול לא פחד לספח את מזרח ירושלים ובגין את רמת הגולן, בנט ושקד מציעים לקבוע עובדות בשטח ולספח את מעלה אדומים ושטחי סי"



הרצוג: "אני מתנגד לכל צעד של סיפוח. אנחנו לא ב-67', אלא 50 שנה אחרי, העולם נמצא במקומות אחרים ומי שישלם את המחיר זה אזרחים ואנשי צבא ישראלים. עברו הרבה מים בעולם המדיני הבינלאומי. כשאשכול סיפח זו הייתה תקופה אחרת לחלוטין. לא בטוח שהוא היה נוהג כך היום עם 28 כפרים פלסטינים עוטפי ירושלים, שהם במעמד לא ברור אבל רק הם מאיימים באמת על ירושלים. בסוף מלחמת ששת הימים הוא תהה מה יעשה עם 2 מיליון פלסטינים".



על תגובת הנשיא האמריקני הנבחר דונלד טראמפ להחלטה, אמר הרצוג: "כל אחד נהיה לי פה מומחה לטראמפ. הוא לא אמר שהוא מגנה את ההחלטה ולא אמר שהיא לא מוסרית. הוא לא אמר שהיה פועל אחרת. הוא אמר שזה פוגע במשא ומתן בינינו לפלסטינים. מה אתם יודעים מה הוא יעשה? הוא האדם הכי בלתי צפוי כיום במערכת. הוא ידיד ישראל ואני מאוד מקווה שהוא יתמוך בישראל בצורה מלאה וכפי שצריך, וכפי שהיה אמור להיות בהצבעה הזאת".



"בלתי צפוי", דונלד טראמפ. צילום: גטי אימג'ס
"בלתי צפוי", דונלד טראמפ. צילום: גטי אימג'ס



משעל אמר להרצוג שאהוד ברק, שתוקף ללא הרף את ראש הממשלה נתניהו, הולך ותופס את מקומו כראש האופוזיציה. לכך השיב הרצוג: "אני לא מאמין ביריית בליסטראות בלתי פוסקת, אלא רק בנושאים ענייניים. אהוד ברק מדבר מנהמת ליבו, זכותו לשבת בטריבונה ולחלק ציונים. קל לשבת בטוויטר וזה בסדר. ברק אומר אמירות נוקבות. זו זכותו. הוא מודע היטב לדעתי למצבו הציבורי ולכן הוא על תקן פרשן, אבל פרשן חשוב. אני מדבר איתו כמו שאני מדבר עם כל שחקן אפשרי במערכת, כדי לראות איך מגבשים כוח ביחד. נתניהו איבד שליטה וזה הזמן לגבש כוח פוליטי גדול. אני קורא ליאיר לפיד לחבור אלי, לצאת מהרשתות, לרדת לרחובות ולדאוג להחלפת הממשלה כמה שיותר מהר".



ניסים משעל, דרור רפאל וספי עובדיה, כל בוקר ב-9:00, "רדיו ללא הפסקה 103FM"