אחרי ההצבעה במועצת הביטחון שהכתה גלים: הערב (שני) התראיין בערוץ 2 בן רודס, סגן היועץ לביטחון לאומי וחלק מהמעגל הקרוב של ברק אובמה, והתייחס להצבעה במועצת הביטחון נגד ההתנחלויות. לדבריו, "לא מדובר במארב. אובמה וקרי אמרו בעבר פעמים רבות שהמדיניות הישראלית פוגעת ביכולת לייצר את פתרון שתי המדינות. חשוב לדעת, אנחנו לא תומכים בהחלטה שתכפה הסדר. ההחלטה הזו נוגעת למכשולים בפני השלום. ההתנהלות של נתניהו הובילה אותנו לצעד הזה. כשאנחנו רואים את חוק ההסדרה וכשאנחנו רואים את הממשלה הכי תומכת בהתנחלויות, אנחנו מחויבים לדבר כנגד זה".



"ארה"ב לא הכינה את הטיוטה של ההחלטה הזו", הוסיף רודס, "היא הוגשה על ידי מצרים ואנחנו החלטנו להימנע וזה תואם למה שאנחנו אומרים לממשלת ישראל כבר משך זמן". עוד אמר רודס: "אני לא מופתע מהתגובה של נתניהו. לא הרבה מפתיע אותי".



רודס התנגד למיתוג האירוע כ"חשיפת הפנים האמיתיות של אובמה". לדבריו, "הפנים האמיתיות של אובמה ניתנות לראייה לאורך כהונתו. ראינו את הסכם הסיוע שאובמה חתם עליו. אובמה תומך בפתרון שתי המדינות לאורך כל הכהונה. מה שהשתנה זה שהדיפלומטיה לא עזרה והיינו חייבים ללכת על זה". עוד הוסיף: "תראו את הרקורד שלו. לאורך שמונה שנים שבהן הייתי לצד אובמה, התקבלו הרבה החלטות אחרות של האו"ם שהתנגדנו להן. מאידך, אובמה נתן תמיכה לכיפת ברזל ורצה להשלים את הסכם הסיוע והמחויבות לשלום שדיבר עליו בהלוויה של פרס. התגובה בישראל פוגמת ברקורד של אובמה".



לגבי התנהלותו העתידית של הנשיא הנכנס דונלד טראמפ מול ישראל, אמר כי "לממשל החדש עשויות להיות עמדות שונות וניתן לראות לפי המינויים שלהם, שהם קצת יותר מחוברים לעמדות ממשלת ישראל. אני לא רואה סבירות לכך שההחלטה הזו תימחק. זה לא האינטרס של ארצות הברית. בנוסף, נתניהו הבטיח שהוא בעד שתי המדינות". 



בתשובה לשאלה האם מתוכננים צעדים נוספים דומים אמר: "לא הייתי קורא לזה יוזמות נוספות. המזכיר קרי ינאם נאום שבו הוא יפרט חזון כולל לדרך שבה יש לפתור את הסכסוך. לצערי, אנחנו מסיימים את כהונת אובמה ללא התקדמות משמעותית בדרך לשלום".



לשכת רה"מ: "ישראל עומדת מאחורי הדברים שאמרה"


תגובת לשכת ראש הממשלה: "ישראל עומדת מאחורי הדברים שאמרה, שממשל אובמה עומד מאחורי הניסוח וקידום החלטת מועצת הביטחון. התנהלות ממשל אובמה משקפת את המדיניות שביטא הנשיא עוד ב-2009, בפגישתו הראשונה עם ראש הממשלה נתניהו כשאמר 'לא לבנות אפילו לבנה אחת מעבר לקו הירוק', לרבות בגילה, ברמות אשכול בירושלים".