"אני לא מתנגדת להעברת השגרירות האמריקאית לירושלים המערבית הישראלית, בירת המדינה שלנו, סמלי הריבונות שלנו שם, הכנסת ובית המשפט העליון. הבעיה היא שאנו רואים את התנהלות ממשלת נתניהו בשירות לובי האפרטהייד", כך אמרה הבוקר (שני) יושבת ראש מרצ זהבה גלאון. בראיון לגל"צ הסבירה גלאון כי "מי שמכתר שכונות פלסטיניות ירושלמיות שייך ללובי האפרטהייד. יש ניסיון של ממשלת ישראל בשנים האחרונות לייהד את מזרח ירושלים".



ראשת מרצ אף טענה כי נושא העברת השגרירות הוא הסחת דעת למצב במזרח הבירה: "בירת ירושלים המערבית היא הבירה שלי. אבל כאשר המדינה מפקירה את הביטחון של תושבי מזרח ירושלים וללא עושה כלום כדי לשפר את החיים שלהם, אז מה שעלול להביא לגל של אלימות זו לא העברת השגרירות אלא סיר הלחץ שממשלת נתניהו מרתיחה. כל דיבורים על המשמעות של העברת השגרירות באים להסיח את מהמדיניות האמיתית של ממשלת ישראל במזרח העיר". 



"יש להם את האינטרסים שלהם". טרמאפ בהשבעה. צילום: רויטרס
"יש להם את האינטרסים שלהם". טרמאפ בהשבעה. צילום: רויטרס


גלאון תקפה את הימין, שלוחץ על ראש הממשלה "לנצל" את כניסת טראמפ כדי לספח את מעלה אדומים :"אין לי מושג מה תהיה המדיניות של טראמפ, אבל האסטרטגיה של הממשלה הזאת היא 'עוד מעט יבוא טראמפ ויהיה בסדר'. שמענו את הנאום המייאש שלו ואת ההתנהלות של טראמפ, אנו לא יכולים לדעת עוד מה יהיה. המחשבות שאפשר לספח את מעלה אדומים או לבנות בשטחים בלי שיהיה לזה מחיר כי 'טראמפ איתנו' - אני לא סגורה שזו יכולה להיות האסטרטגיה המדינית של ממשלת נתניהו. אני לא יודעת בסוף מה תהיה המדיניות האמריקאית, בסוף גם להם יש אינטרסים". 
ראשת מרצ הזהירה מסיפוח של מעלה אדומים והדגישה כי יהיה לצעד כזה מחיר כבד לישראל :"אנחנו לא היחידים בעולם, וגם ארה"ב לא. סיפוח עתידי של מעלה אדומים וגוש עציון צריך להיות במסגרת הסדר עתידי ומו"מ. אם יספחו את מעלה האדומים זה יוביל לסיפוח גוש עציון, אריאל קריית ארבע ובסוף תהיה מדינה דו לאומית שתהיה מדינת אפרטהייד". גלאון הוסיפה כי "יהיה מחיר לסיפוח חד צדדי של מעלה אדומים, מחיר כלכלי ואסטרטגי, למשל על יחסי ישראל ומדינות ערב. ההתנהלות הבריונית ש'עכשיו אפשר לעשות הכל' - מציעה לאנשי הימין לנשום עמוק ולא לקפוץ כל כך מהר, יש לנו בעיות יותר גדולות" .