משרד החוץ הגרמני גינה היום (רביעי) באופן חריף את ממשלת ישראל וטען כי חוק ההסדרה מטיל ספק במחויבות ישראל בשלום ובפתרון שתי המדינות. בהודעה שיצאה מטעם המשרד נאמר כי "תומכים רבים של ישראל בגרמניה, שעומדים לצידה מתוך סולידריות, מאוכזבים מהצעד האחרון. האמון שהיה לנו במחויבות ישראל לפתרון שתי המדינות התערער מאוד. זהו הפתרון היחיד שיכול להביא לשלום במזרח התיכון וזהו אינטרס ישראלי, מחויבותה של ישראל לפתרון עומדת בספק וכעת זה עניין של אמינות".



הגינוי הגרמני מצטרף לגינויים רבים שנשמעו בכל רחבי העולם בנוגע לחוק, שבמסגרתו במקום להרוס מבנים אשר נבנו על קרקע פרטית יהיה אפשר לפצות כספית את הבעלים. ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי פרסמה הודעה בה נאמר כי: "אנו מודאגים מאוד מהחוק אשר סולל את הדרך לבנייה משמעותית של התנחלויות בלב יהודה ושומרון, ומאיים על פתרון שתי המדינות", והדגישו כי "כחברים של ישראל, אנו מגנים את החוק הזה ומדגישים את תמיכתנו בפתרון שתי המדינות". 



יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן קרא לעולם להתערב בסכסוך הישראלי פלסטיני וטען בפגישה עם נשיא צרפת פרנסואה הולנד כי "אסור לאפשר את משטר האפרטהייד, שיכניס אותנו למעגל של מאבקים ויאחיק אותנו מהשלום המיוחל".  אבו מאזן הוסיף כי "ההכרזות האחרונות של ממשלת ישראל על בניית אלפי יחידות דיור על אדמתנו הכבושה מ-1967 היא תוקפנות על העם שלנו ואנחנו נוביל את המלחמה בזה בכל העולם". הוא קרא לקהילה הבינלאומית ליישם את החלטת מועצת הביטחון 2334 והדגיש כי יש צורך להבדיל בין האדמות הפלסטיניות בהם מזרח ירושלים ובין מדינת ישראל לפי ההחלטה של האו"ם.