על פי פרסומים, טען ראש הממשלה נתניהו בחקירת המשטרה בה נחקר בתיק המתנות ("תיק 1000"), שהוא אישית לא ידע על כך שרעייתו שרה נתניהו מקבלת מהמיליארדר ארנון מילצ'ן אספקה קבועה ושוטפת של בקבוקי שמפניה ורודה. כמו כן, טען נתניהו כי הוא קונה סיגרים "גם בעצמו". הסקר היומי של 103FM בדק האם להאמין לנתניהו שלא ידע על השמפניה, או לא להאמין לו. 84% מהמצביעים בסקר טענו: "לא, אין מצב שהוא לא ידע", זאת לעומת 16% בלבד שטענו: "כן, הוא לא חייב לדעת".



במקביל, שוחחו היום (רביעי) ניסים משעל, ספי עובדיה ודרור רפאל ב-103FM עם נצ"מ בדימוס מאיר גלבוע, לשעבר יועץ במשרד מבקר המדינה למאבק בשחיתות, שהתייחס לקו ההגנה שעל פי הפרסומים נקט נתניהו: "זה טיעון חכם, אני לא בטוח שהוא מחזיק, אבל זו גרסה טובה, לא טיפשית בכלל. אני מניח שפרקליטו, עו"ד יעקב ויינרוט, עבד עליה יפה. יש לו מוח מאוד יצירתי".




"לברק ולויינשטיין זה עבד"



משעל שאל מה חכם ב"להקריב" את האישה ולומר שהיא האשמה. גלבוע השיב: "תשאל את אהוד ברק ותשאל את עו"ד יהודה ויינשטיין איך הם זרקו על הנשים שלהם את עניין העסקת העובדת הזרה בביתם מבלי שידעו שום דבר מהחיים שלהם. למה, הם לא גרים בבית ולא יודעים מי מנקה אותו? ושניהם לא עמדו על כך לדין".




לברק זה עבד. צילום: פלאש 90
לברק זה עבד. צילום: פלאש 90



על הסיגרים שקיבל נתניהו במתנה ממילצ'ן אמר ראש הממשלה, לפי הפרסומים, שלא העריך נכונה את הכמויות שקיבל. גלבוע התייחס גם לגרסה זו: "הוא אומר, בחוויה שלי זה קופסה פה קופסה שם. הוא מנסה להעביר את זה מפסים אובייקטיביים שבנויים על אותן חשבוניות רבות שמצאו אצל מילצ'ן, לפסים סובייקטיביים של חוסר מודעות. הכוונה הפלילית מורכבת בין היתר ממודעות למעשה. אם המעשה הוא קבלת קופסאות סיגרים והוא לא מודע לזה, או מודע לכמות קטנה בלבד, אז בהחלט כמות יכולה להפוך לאיכות, אם זו כמות רבה או כמות מאוד מועטה".




"נראה שיש ראיות לכתב אישום אך חשש שמנדלבליט יסגור את התיק"



"זו הגרסה שלו והמשטרה תצטרך להפריך אותה", הדגיש גלבוע. "בסופו של דבר מי שצריך להוכיח את העבירה מעבר לספק סביר זו המשטרה או התביעה ולא החשוד. לכן בשלב הזה זו גרסה חכמה, אם בנושא הזה הוא לא נתן קודם גרסה אחרת. השאלה היא האם הספיקו לחקור אותו באמת על הדבר הזה והוא נתן גרסה שסותרת את הגרסה הנוכחית, אז בהחלט יכולה להיות לכך השפעה על בית המשפט, וגם על ההחלטה של היועץ המשפטי לממשלה אם להגיש כתב אישום. כי גרסאות סותרות ושקרים בהחלט עלולים להכריע לטובת הגשת כתב אישום. יש מספיק פסקי דין שאומרים ששקרים של נאשם וגם שתיקה או גרסאות מאוחרות עומדים לרועץ לנאשמים או חשודים".



חשש שיסגור את התיק מטעמים לא ענייניים, מנדלבליט. צילום: פלאש 90
חשש שיסגור את התיק מטעמים לא ענייניים, מנדלבליט. צילום: פלאש 90



"לפי הפרסומים בתקשורת יש ראיות לכתב אישום", אמר גלבוע, "אבל אני חושש מאוד, מהיכרותי הרחוקה עם היועמ"ש מנדלבליט, שהוא לא יעז לעשות את זה, מאומץ או קרבה או שיקולים שלו לעניין, כפי שהוא סגר כאן כמה תיקים בינתיים. קשה לי להאמין שהוא יגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה".