נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, צפוי להתקשר הערב (שישי) לנשיא הרשות הפלסטינית אבו מאזן, כך פרסם הבית הלבן. השיחה בין השניים תהיה הראשונה מאז נבחר טראמפ לתפקידו, והיא תעסוק ככל הנראה במדיניות האמריקאית במזרח התיכון. השיחה צפויה להתקיים בשעה 19:15 (שעון ישראל).



אבו מאזן הוא המנהיג הערבי האחרון שעמו מקיים טראמפ שיחת טלפון מאז כניסתו לתפקיד לפני קרוב לחודשיים. עד כה, שוחח הנשיא האמריקאי עם מנהיגי מצרים, סעודיה, איחוד האמירויות ומדינות ערביות נוספות ואף קיים פגישה אישית עם מלך ירדן עבדאללה בוושינגטון. בכל השיחות עלתה גם סוגיית התהליך המדיני בין ישראל לבין הפלסטינים.



מאז היבחרו של טראמפ לנשיאות, נראה כי הבית הלבן שוקל מחדש את המדיניות המסורתית של ארצות הברית בסכסוך הישראלי פלסטיני, בין השאר בנושאי העברת השגרירות האמריקאית בישראל מתל אביב לירושלים והתמיכה בפתרון שתי המדינות. במסיבת עיתונאים משותפת שקיים הנשיא החדש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו הסתייג הנשיא מהתמיכה המוחלטת ברעיון שהביעו ממשלים קודמים ואמר כי הוא מוכן לקבל כל פתרון שהצדדים יסכימו עליו, עם זאת, בכירי הממשל הביעו תמיכתם בפתרון שתי המדינות. 



העולם הערבי מצידו, מפעיל לחץ כבד על הממשל האמריקאי שלא להעביר את השגרירות לירושלים, ומלך ירדן, עבדאללה, אף איים כי מהלך כזה יערער את יציבות האזור.גם אבו מאזן הביע את התנגדותו החריפה כשלפני כחודשיים אמר כי אם טראמפ יעביר את השגרירות האמריקאית מתל אביב לירושלים הרשות תשקול לחזור בה מהכרתה במדינת ישראל. "אנחנו מחכים לראות אם זה יקרה. זה לא יעזור להליך השלום ואנחנו מאוד מקווים שזה לא יקרה", אמר עבאס בראיון לעיתון הצרפתי "לה פיגארו".



שגרירות ארצות הברית. צילום: רויטרס
שגרירות ארצות הברית. צילום: רויטרס



בתוך כך בעוד כשבועיים נציגו של הנשיא האמריקאי לתהליכי משא ומתן בינלאומיים, ג'ייסון גרינבלט, צפוי להגיע לישראל על מנת לדון בבנייה בהתנחלויות. 



ביום שני השבוע שוחח נתניהו עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. השניים שוחחו על ניסוי הטילים שביצעה איראן ועל הסכם הגרעין בין ארצות הברית למדינה. שני המנהיגים שוחחו ארוכות על הסכנות שנובעות מהסכם הגרעין עם איראן ומהמדיניות האיראנית באזור, ועל הצורך לעבוד יחד כדי להתמודד עם הסכנות הללו.