יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, אמר היום (ראשון) כי נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הביע מחויבות לפתרון שתי המדינות בשיחת הטלפון שהשניים קיימו בסוף השבוע.  

"שוחחתי ביום שישי עם הנשיא האמריקאי דונלד טראמפ, ואנו מעריכים את היוזמה הזאת שלו", אמר אבו מאזן. "הנשיא הבטיח את מחוייבותו המלאה לשלום ופתרון שתי המדינות, ואנו הדגשנו את עמדתנו הקבועה, שאנו בעד שלום על בסיס שתי מדינות לפי ההחלטות הבינלאומיות, וכי אנחנו חלק מהלגיטימיות הבינלאומיות. עמדנו על כך שאנו נגד הטרור והקיצוניות, עמדה המבוססת על ערכינו והאמון הדתי והלאומי שלנו, וכן הדגשתי את הצורך לשמור על האינטרסים של העם והאומה". 
כזכור, במסיבת עיתונאים משותפת של ראש הממשלה בנימין נתניהו והנשיא האמריקאי אמר טראמפ כי "לא איכפת לו" אם הפיתרון לסכסוך יהיה של שתי מדינות או של מדינה אחת, אך שהוא מעוניין מאוד להביא פיתרון לסכסוך. "אני אוהב את שני הפתרונות, את מה ששני הצדדים יסכימו עליו", אמר טראמפ. 

בנימין נתניהו ודונלד טראמפ. צילום: רויטרס

אבו מאזן סיפר עוד, כי הבטיח לנשיא טראמפ כי שימשיך במאמציו להגיע לשלום צודק, כולל שישיג ביטחון ויציבות. "קיבלתי הזמנה לפגישה עמו בבית הלבן, כדי לקדם את תהליך השלום", אמר. 
טראמפ ואבו-מאזן שוחחו לראשונה ביום שישי טלפונית. הנשיא טראמפ הזמין את עבאס לבית הלבן וביקש ממנו להגיע בקרוב. לפי הבית הלבן, טראמפ אמר לאבו מאזן כי "השלום הוא אפשרי, והגיע הזמן להגיע לעסקה". הוא הדגיש את המחויבות שלו לכך שהסכם צריך להיות תוצאה של משא ומתן ישיר בין הצדדים.
"ארצות הברית תעבור צמוד לפלסטינים וישראל כדי להתקדם לקראת המטרה הזו", נכתב בהודעת הבית הלבן לאחר השיחה, שערכה לפי דיווחים פלסטיניים כעשר דקות.