ועדת השרים לעניניי חקיקה תדון מחר מחר תדון מחר ב"הצעת חוק קאיה", הקרויה על שם הכלבה של משפחת נתניהו. על פי ההצעה, אותה יזמה חה"כ שרן השכל (הליכוד), לתיקון פקודת הכלבת, תבוטל החובה הגורפת והאוטומטית לשים כלבים שנשכו בהסגר במכלאה והיא מציעה חלופת הסגרי בית. הצעת החוק של חברת הכנסת השכל הונחה על שולחן הכנסת לאחר שבשנה שעברה, באירוע הדלקת נרות חנוכה שנערך בבית ראש הממשלה, ננשכה ידה על ידי כלבת משפחת נתניהו - קאיה, אשר ככל הנראה הייתה באותו רגע תחת לחץ מההמולה ששררה במקום. קאיה נשכה באותה תקרית גם את כף ידו של אור אלון, בעלה של ציפי חוטובלי. בעקבות המקרה הוכרחו בני משפחת נתניהו לשים את הכלבה בהסגר עירוני למשך כ-10 ימים.



חברת הכנסת השכל ביקשה להניח את ההצעה כבר אשתקד, אך המתינה עד שהושגו הבנות מול שר החקלאות אורי אריאל, שהבטיח להעביר הצעת חוק ממשלתית מקיפה הכוללת גם את האפשרות של הסגרי בית. לדבריה חרף פניות חוזרות ונשנות עד לרגע זה לא הונחה הצעת חוק מצד השר אריאל בעניין זה. בעקבות זאת, שלחה חה"כ השכל בדצמבר האחרון מכתבים לשרת המשפטים איילת שקד ולשר אריאל ובהם הסבירה כי "השהות בהסגר היא חוויה טראומטית כשלעצמה ואף עלולה להחמיר טראומות קיימות בעיקר אצל כלבים שאומצו לאחר התעללות".



"אינני רואה סיבה מדוע מוסיף התיקון לפקודת הכלבת להתעכב. מבירורים שערכתי עולה כי הצעת החוק הממשלתית הייתה צפויה להיות מוגשת לוועדת השרים בתום פגרת הכנסת. העדכון האחרון שקיבלתי היה כי היא הועברה לבדיקת משרד המשפטים. אבקש לברר מה מעכב את העברת הצעת החוק הממשלתית לתיקון פקודת הכלבת לוועדת השרים", כתבה.



 "שר החקלאות צריך לתמוך" 



לדברי חברת הכנסת השכל "הפקודה הנוכחית היא מנדטורית ואינה תואמת את רוח התקופה ואיני מבינה מדוע צער רב כל כך נגרם לכלבים ולמשפחות המאמצות שלהם. מדובר בתיקון פשוט שייטב עימם ויוריד מעמסה מיותרת מההסגרים העירוניים. חבל לי על העיכוב בנושא חשוב זה". מעמותת "תנו לחיות לחיות" נמסר: "אם השרים ושר החקלאות בראשם היו חושבים על טובת הכלבים, הם היו פועלים מיד כדי לתמוך בהצעת החוק של ח"כ שרן השכל ולא מתעכבים בדרך לשינוי הפקודה המנדטורית הארכאית שפוגעת בכלבים ללא הבחנה וללא הצדקה, רק כי נטען שנשכו.



"היינו מצפים משר החקלאות לתמוך ללא היסוס בהצעה אשר תאפשר להקטין את הצפיפות בכלביות. אם תאושר ההצעה, ניתן יהיה לפנות בכלביות העירוניות כלובים המיועדים להסגר נשיכה עבור כלבים משוטטים. הקטנת הצפיפות היא אחד הצעדים החשובים בדרך למדיניות של nkil - no kill Israel , הפסקת המתת כלבים בריאים בישראל".