המשנה ליועץ המשפטי לממשלה עו"ד אבי ליכט, אחד מבכירי יועציו של היועמ"ש אביחי מנדלבליט מודר מקבלת ההחלטות במסגרת הסכם הפשרה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון, כך דווח היום (ראשון) בחדשות בערוץ 10 ובערוץ 2. על פי הדיווח, ליכט, שנחשב למומחה המנוסה ביותר במשרדו של מנדלבליט בענייני התקשורת בכלל והתאגיד בפרט לא השתתף בשיחות ואת מקומו החליפו המשנה לעניינים חוקתיים רז נזרי והמשנה החדש לעניינים פיסקליים מאיר לוין.



במשרד המשפטים נטען כי היעדרותו של ליכט נבעה מדלקת ריאות בה לקה, אך גורמים במשרד הטילו ספק כי זו הייתה הסיבה היחידה להיעדרותו וציינו כי גם בזמן מחלתו היה אפשר להיעזר בו גם אם באופן טלפוני, אותם גורמים ציינו גם פרסום בעיתון הארץ, לפיו עו"ד ליכט שהיה גורם מרכזי בניסוח חוק תאגיד השידור הציבורי ביקר בחריפות את מתווה הפשרה בין הצדדים והוא כלל לא הוזמן להתייעצויות עם נתניהו בנושא, שבסופן הכשיר מנדלבליט את ההסכם ואף הביעו פליאה על אישורו של היועמ"ש למעורבות נתניהו במשא ומתן וזאת לאחר שלחץ על ראש הממשלה להתפטר מתפקידו כשר התקשורת בעקבות פרשה 2,000, בה נתניהו חשוד כי קיים קשרים אסורים עם מו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס וניסה לנצל את כוחו והשפעתו בעיתון ישראל היום כדי לקבל סיקור אוהד יותר מצידו של מוזס.



היועמ"ש קבע - אין חשש לניגוד עניינים



כזכור, מוקדם יותר התייחס מנדלבליט לטענות שהביעו הגורמים במשרד המשפטים ואמר כי אין חשש לניגוד עניינים בהתערבות נתניהו בענייני התאגיד. בתגובה, עליה חתום דני חורין ממחלקת ייעוץ וחקיקה, נכתב כי "מתוקף תפקידו, רשאי ראש הממשלה לעסוק בעניינים הנוגעים למשרדי הממשלה השונים, ביניהם משרד התקשורת, והעובדה שהוא אינו מכהן עוד כשר התקשורת אינה שוללת את מעורבותו בתחום זה - בכובעו כראש הממשלה".



בלשכת היועץ ציינו כי "בתחום התקשורת, ישנם מצבים ספציפיים שבהם ראש הממשלה מנוע מלטפל וחוות דעת על כך נמסרו לראש הממשלה בעבר. מכל מקום מגבלות אלו אינן מקיפות את כל תחום התקשורת וישנם נושאים שבהם ראש הממשלה רשאי להיות מעורב ולא מתעורר לגביהם חשש לניגוד עניינים".