נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, ויו"ר הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס, נפגשים כעת (רביעי) בבית הלבן בוושינגטון. שני האישים ידונו באפשרויות לחידוש המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים. אבו מאזן צפוי לפגוש גם את מזכיר המדינה רקס טילרסון מספר בכירים אמריקאים-יהודים. בפתח הפגישה אמר הנשיא האמריקאי כי הוא מקווה שמשהו נפלא יצמח בין ישראל לפלסטינים.



עוד אמר הנשיא האמריקאי, כי הוא מחויב לעבוד עם שני הצדדים למען השגת הסכם שלום: "אנחנו נעשה את זה". לדבריו, הוא הופתע לראות את המנהיגים הישראלים והפלסטינים עובדים ביחד כ"כ טוב. אנו רוצים ליצור שלום בין ישראל לפלסטינים". על הפגישה שלו עם עבאס אמר טראמפ כי הם ידונו בהזדמנויות כלכליות חדשות ושותפות חיובית בין ארה"ב לפלסטינים. 



אבו מאזן אמר כי הבחירה הפלסטינית האסטרטגית היא שלום המבוסס של פתרון שתי המדינות בקווי 67' ומזרח ירושלים כבירת המדינה הפלסטינית. לדבריו, צריך לתת דחיפה ליוזמה הערבית כיצד להגיע לשלום צודק. "שלום עם ישראל על בסיס היוזמה הערבית יכול לסייע להבסת דאעש", הוא הוסיף. 



עוד אמר יו"ר הרשות הפלסטינית, כי "אנו מסוגלים ויכולים להביא הצלחה. יש לך את המחויבות והתשוקה להביא זאת להצלחה", אמר לטראמפ. אנחנו מגיעים לאופק חדש שיאפשר שלום. ניתן להגיע לפתרון קבוע. אני משוכנע ומאמין שאנחנו יכולים לפתור את את נושא הפליטים, האסירים, על פי החוק בינלאומי על בסיס הסכמים קודמים. אסור לבצע צעדים חד צדדים". 



לדבריו, הגיע הזמן שישראל תכיר במדינה הפלסטינית ולסיים את הכיבוש. "אנחנו רוצים חופש, כבוד והגדרה. אנחנו מגדלים את ילדינו לתרבות של שלום. אני מביא עמי את המסר של סבלו של עמי, כמו גם את השאיפות והתקווה שלהם. אנחנו יכולים להיות פרטנרים לשלום", אמר.



טראמפ השיב לו ואמר ש"אנחנו הולכים להתחיל תהליך. דיברתי עם ראש הממשלה נתניהו ומנהיגים ישראלים גדולים אחרים. נוביל לשלום". עוד אמר הנשיא, כי תמיד שמע שזאת העסקה הכי קשה. בואו נראה אם אפשר להעמיד אותם על טעותם". 



"יש לנו תקווה", ענה לו אבו מאזן באנגלית. 



ערב הפגישה אמר יושב ראש הרשות הפלסטינית כי "לא יכובד אף הסכם שלא יכלול מדינה פלסטינית בגבולות 1967 שירושלים תהיה בירתה". בנוסף, מקורות פלסטינים מסרו, כי במסגרת הפגישה יציע טראמפ את חידוש המו"מ בין ישראל לפלסטינים, וכן הקפאת הבניה בהתנחלויות. בנוסף, דווח כי טראמפ יבטיח לאבו מאזן לא להעביר את השגרירות האמריקאית מתל אביב לירושלים. 

כזכור, נשיא ארה"ב דונלד טראמפ התייעץ לפני כחודשיים עם יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, בשאלה “האם נתניהו הוא פרטנר לשלום עם הפלסטינים?" גורמים דיפלומטיים ערבים ואמריקאים שנחשפו לתוכן שיחת הטלפון שהתקיימה בין השניים ב־100 במרץ, סיפרו כי הנשיא האמריקאי שאל את אבו מאזן, יותר מפעם אחת: “האם לדעתך ביבי יכול לספק את הסחורה?". על פי אחד המקורות שנחשפו לשיחה, שאלתו של טראמפ נשאלה פעמיים, בנוסח “האם לדעתך נתניהו הוא פרטנר לשלום, האם לדעתך אפשר יהיה להגיע איתו לעסקה האולטימטיבית?"

אבו מאזן אמר על תוכן השיחה: "הנשיא הבטיח את מחויבותו המלאה לשלום ופתרון שתי המדינות, ואנו הדגשנו את עמדתנו הקבועה, שאנו בעד שלום על בסיס שתי מדינות לפי ההחלטות הבינלאומיות, וכי אנחנו חלק מהלגיטימיות הבינלאומיות. עמדנו על כך שאנו נגד הטרור והקיצוניות, עמדה המבוססת על ערכינו והאמון הדתי והלאומי שלנו, וכן הדגשתי את הצורך לשמור על האינטרסים של העם והאומה".