"אנחנו חולקים בלהט את הרצון של טראמפ לקדם שלום": אמר היום (חמישי) ראש הממשלה בנימין נתניהו בהתייחסות ראשונה לפגישתם של יו"ר הרשות הפלסטינית והנשיא האמריקאי דונלד טראמפ. לצד מילים חיובית כלפי הניסיון האמריקאי לקדם הסדר מדיני, מתח גם נתניהו ביקורת על יו"ר הרשות עבאס. 
"שמעתי שהנשיא עבאס אמר אתמול שהפלסטינים מלמדים את ילדיהם שלום. למרבה הצער, זו לא האמת. הם קוראים לבתי הספר שלהם על שם רוצחי ישראלים ומשלמים לטרוריסטים", אמר נתניהו, כשהוא מצטט דברים שאמר אתמול אבו מאזן לעיתונאים בבית הלבן. 
"עם זאת, אני מקווה שזה אפשרי להשיג שינוי ולרדוף אחר שלום אמת. זה משהו שישראל מוכנה לו. אני תמיד מוכן לשלום אמת", אמר נתניהו. 

כזכור, טראמפ ואבו מאזן נפגשו אתמול בבית הלבן. בפתח הפגישה אמר טראמפ כי הוא מקווה ש"משהו נפלא" יצא מניסיונותיו לחידוש המשא ומתן. עוד אמר הנשיא האמריקאי, כי הוא מחויב לעבוד עם שני הצדדים למען השגת הסכם שלום: "אנחנו נעשה את זה". לדבריו, הוא הופתע לראות את המנהיגים הישראלים והפלסטינים עובדים ביחד כ"כ טוב. "אנו רוצים ליצור שלום בין ישראל לפלסטינים", טען. על הפגישה שלו עם עבאס אמר טראמפ כי הם ידונו בהזדמנויות כלכליות חדשות ושותפות חיובית בין ארה"ב לפלסטינים. 



טראמפ משקיע מאמצים ניכרים בחודשים האחרונים לחידוש המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים. שליחו המיוחד למשימה, ג'ייסון גרינבלט, מרכז את המאמצים בנושא. בהזדמנויות שונות הוא חזר אל רצונו לעמוד במשימה שנחשבת הקשה מכל, ולהביא את ההישג של רקימת "הדיל האולטימטיבי" בין ישראל לרשות.