גורמים מערביים מסר לעיתון "אל-חייאת" הלונדוני כי הממשל האמריקני סירב להצעה ישראלית לדחות את הביקור הצפוי באזור של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, לתחילת חודש יוני, במקביל לציון יובל למלחמת ששת הימים וחגיגות 50 שנה לשחרור ירושלים. 



הגורמים המערביים טענו כי הבית הלבן סירב להצעה משתי סיבות: העיתוי עלול להזיק לעמדה האמריקנית שתיראה כמוטה מאוד לצדה של ישראל, ובעיקר מכיוון שביקורו של טראמפ באירופה שם ישתתף בפסגת נאט"ו ופסגת G7 היא העיקרית. 
כמו כן, הדגישו המקורות כי ביקורו של טראמפ בסעודיה, בה יינחת לפני ישראל, וההכנות לכך, יהיו בראש סדר העדיפויות של הממשל האמריקני. שכן, טראמפ צפוי להיפגש בריאד עם מנהיגי מועצת שיתוף הפעולה של מדינות המפרץ והארגון לשיתוף פעולה איסלאמי.

שר החוץ הסעודי, עאדל ג'ובייר, כינה את ביקורו של טראמפ בסעודיה "ביקור היסטורי" במהלכו אמורה וושינגטון להדק את שיתוף הפעולה עם המדינות המוסלמיות במאבק בטרור. בנוסף, הוא הדגיש כי הנשיא טראמפ עשוי להביא להצלחה גדולה בתהליך השלום בין הפלסטינים וישראל, "בשל הדיפלומטיה החדשה שלו". 
העיתון המקורב לבית המלוכה הסעודי הדגיש, כי ביקורו של טראמפ בסעודיה – כביקור הראשון שלו בעולם – מחזק את הברית בין וושינגטון וריאד למלחמה בטרור וכן נגד איראן. ב"רויטרס" דווח היום כי טראמפ ינסה לקדם בסעודיה עסקאות-ענק ביטחוניות למכירת תוצרת אמריקאית. 
בירושלים טענו היום כי הדיווח שקרי וכי פנייה שכזו לעיכוב הביקור לא נערכה. "נשמח לארח את הנשיא בכל עת שייבחר", נמסר ממקור.