גורמים בבית הלבן מאשרים היום (חמישי) שנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ יבקר בישראל בסוף החודש. הביקור בישראל יגיע כחלק מנסיעה גדולה יותר, במסגרתה יגיע הנשיא גם לערב הסעודית, לוותיקן, לבריסל, שם יהיה בוועידת ראשי מדינות נאט"ו ובפסגת ה-G7 בסיציליה. 

בשבוע שעבר אמרו גורמים ישראלים כי טראמפ יגיע לכאן ב-22 במאי. בסוף החודש שעבר דווח כי בין שתי הממשלות מתנהלים מגעים מתקדמים לקיום ביקור נשיאותי בישראל ומשלחת מקדימה מארצות הברית אף הגיעה לישראל כדי להכין את הביקור. על פי דיווח בערוץ 2, הביקור יהיה רק בן לילה אחד.

אתמול נפגש הנשיא עם יו"ר הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס, בבית הלבן, והשניים דנו בחידוש תהליך השלום. על פי דובר הבית הלבן, שון ספייסר, טראמפ הביע בפני אבו מאזן דאגה מתשלום המשכורות למחבלים הכלואים בישראל. קודם לכן, בהצהרות שמסרו לתקשורת, אמר טראמפ כי הוא מחויב לעבוד עם שני הצדדים למען השגת הסכם שלום: "אנחנו נעשה את זה". לדבריו, הוא הופתע לראות את המנהיגים הישראלים והפלסטינים עובדים ביחד כ"כ טוב. אנו רוצים ליצור שלום בין ישראל לפלסטינים". על הפגישה שלו עם עבאס אמר טראמפ כי הם ידונו בהזדמנויות כלכליות חדשות ושותפות חיובית בין ארה"ב לפלסטינים. 

אלא שהביקור עלול שלא לעבור חלק. עובדי משרד החוץ הודיעו אתמול כי הם מאיימים לפגוע בארגון הביקור, זאת על רקע סחבת האוצר ביישום ההסכם הקיבוצי עם ועד העובדים. לפני כחודשיים הגיעו להסכמות עובדי משרד החוץ עם פקידי האוצר אך טרם נראו תוצאות בשטח.

במכתב ששלח ועד עובדי משרד החוץ למנכ"ל המשרד, יובל רותם, כותב יו"ר הוועד, חנן גודר, כי "על רקע מריחת הזמן המכוונת של פקידים באוצר, לא נותרה לעובדים ברירה אלא לפגוע בביקורו המתוכנן של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ. מאז ההסכמה על עקרונות להסכם השכר הקיבוצי בין ההסתדרות לאוצר לצערנו דבר לא קרה. עד לרגע זה לא התקבלה שום טיוטה להסכם". 

מדובר בביקור הרשמי הראשון של טראמפ כנשיא והוא בדרך כלל מהווה אבן דרך חשובה לנשיא חדש, בעיקר כשהנשיא מבקש לחזק בריתות מעבר לים. הביקור בוותיקן הוא המשך לדבריו של טראמפ במסיבת עיתונאים עם ראש ממשלת איטליה, פאולו ג'נטילוני, כי הוא מעוניין לפגוש את האפיפיור.