לא כך רצה יו"ר הכנסת, יואל (יולי) אדלשטיין להתחיל את מושב הכנסת, אשר נפתח היום (שני) וצפוי להיות קצר. במהלך הצעת אי האמון, קיבלה חברת הכנסת, אורלי לוי-אבקסיס, את רשות הדיבור, ומתחה ביקורת קשה מאוד על יו"ר הכנסת, ח"כ יואל (יולי) אדלשטיין ושר הביטחון ויו"ר ישראל ביתנו, השר אביגדור ליברמן. לוי אבקסיס טענה בדיון כי השניים מתנכלים לה, ומנסים למרר את חייה בכנסת, בגלל שהחליטה לפרוש ולהפוך לסיעת יחיד בכנסת. ח"כ אבקסיס טוענת כי מדובר בשילוב אשר מתאים למשטרים חשוכים, וציינה במפורש את שמם של השניים.



"שקלתי טוב טוב את המילים שלי, ואני יודעת שמדובר בדברים קשים, אבל צריך להגיד אותם. רוח זרה נושבת בכנסת. רוח זרה שכוללת שיתופי פעולה בעבר ובעתיד. פעם אחר פעם מנסה יו"ר הכנסת להשתיק את דבריי, וממשיך לעשות את דבריו של אביגדור ליברמן. זה החל בהליך הדחה, שזכה לתמיכת יו"ר הכנסת, ואותו סעיף שאיתו אמורים להדיח ח"כים מושחתים, שמשתמשים בו כלפי ח"כים שרוצים לעזוב את מפלגתם וללכת עם התקציב שלהם למפלגות אחרות, רק כדי לשדרג את מעמדם, כדי להתחבר למנעמי השלטון, רצו להשית עליי.



"כל הנושא היה לנסות ולהשתיק את קולי. ליברמן ביקש מאדלשטיין, או ממנהל הסיעה שלו, שהיה גם לוביסט, לתקוף אותי. שיידעו בבקשה ציבור הצופים במדינת שיש פה אנשים לא ראויים, מי שאמור להיות שומר הסף של הדמוקרטיה, משתף פעולה עם משטר שמתחיל להידמות למשטר בו הוא היה".



"בדקתי בתקנון לאחר שניסו לדחוק אותי לספסלים האחוריים של המליאה. אולי רוצים למחוק את תמונתי. הם החליטו שלא לשדר בערוץ הכנסת את הליך ההדחה, ניסו להדיח אותי באותו דיון ביחד עם באסל גטאס ורק אחרי שהתנגדתי קשות, הוחלט לעשות זאת בהליך נפרד. האם יש פה חשבונות אישיים, האם זה קשור לעדה מסוימת? האם קורה פה ניסיון של מחיקה".



לסיכום אמרה ח"כ לוי-אבקסיס כי "לא ייתכן שיו"ר הכנסת ןשר הביטחון, שני חברים ושותפים לשעבר, שמשתפים פעולה כפי שהציבור לא יודע. אפילו כרטיסים לערב הדלקת המשואות, הייתי הח"כית היחידה במליאה שנמנעו ממנה כרטיסים. נאמר לי על ידי נציגה של יולי אדלשטיין שאם בכוונתי לתת אותם, שלא אביא אנשים פשוטי עם שיישבו עם שועי העם. האנשים האלה לא ראויים לכנסת ובטח לא להיות שומרי הסף של המדינה שלנו". יש לציין כי חברי "ישראל ביתנו" פתחו במחאה כנגד לוי-אבקסיס, שמסרבת לפנות את מקומה בקדמת הכנסת ולעבור לספסלי האופוזיציה.