"שיקום עזה מחייב את השבת בנינו הביתה", כך אמר הערב (חמישי) נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין בטקס האזכרה השנתי לחללי צוק איתן, כשהוא מתייחס למאמצים להחזרת גופות הלוחמים הנעדרים אורון שאול והדר גודלין ז"ל שנפלו במבצע. גם ראש הממשלה התייחס למאמצי השבת החטופים בדברים שנשא בטקס, ואמר כי "זו משימה קדושה והמחויבות שלנו שרירה וקיימת". 

דבריהם יכולים לבוא על רקע הדיווחים האחרונים על כך שישראל וחמאס נמצאות בשלבים מתקדמים של עסקת שבויים להחזרת הגופות. לפי דיווחים בלבנון, ישראל וחמאס קרובות לשלב ראשון בהחלפת שבויים, תוך תיווך רוסי, מצרי ושל נציג מהאו"ם. בשלב הראשון אמורה לקבל ישראל תיעוד לגבי מצב השבועיים ואישור על החזקתם בחמאס, בתמורה לשחרור אסירים בהיקף לא ברור. גורמים רשמיים בישראל, כולל שר הביטחון אביגדור ליברמן, הכחישו את הדיווח ואמרו כי לא מתקיים מו"מ עם חמאס ואין פריצת דרך. 

"שיקומה של עזה הוא אינטרס ישראלי ואין לי ספק שגם הציבור בעזה חפץ בו", אמר הנשיא. "אולם, שיקום עזה מחייב את השבת בנינו הביתה והפסקת כל העוינות כלפי ישראל. כל עוד חמאס, ארגון טרור שפועל להשמדת ישראל, שלא מכבד חיי אדם, שלא מכבד זכויות אדם, ארגון רצחני ואכזרי, מנהל את עזה, עזה לא תשוקם. כל עוד חמאס ימשיך לעשות שימוש ציני בסיוע ההומניטרי שהוא מקבל ויפנה אותו להתחמשות ולהתעצמות צבאית, על חשבון דאגתו לאזרחיו, בהם הוא משתמש כבבני ערובה, עזה לא תשוקם". 
 
הוא הוסיף: "השנה הלך לעולמו הרצל שאול. אבא של אורון. הרצל ביקש ממני ואני הבטחתי לו שנמשיך לפעול להשבתם של הבנים, אורון והדר. כאן בהיכל הזיכרון, אנו שבים ומבטיחים, מדינת ישראל תמשיך ותמלא את המשימה המוטלת עליה להשיב את אורון והדר הביתה לקבר ישראל. זוהי חובתנו המוסרית והאזרחית".
 
ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר: "המחויבות שלנו להחזיר הביתה את לוחמינו אורון שאול והדר גולדין שרירה וקיימת. לא נרפה מן המשימה הזאת עד שהיא תושלם בהצלחה. איננו מרפים מהמשימה הקדושה הזאת, לרבות בימים האחרונים. כך גם באשר לאברה מנגיסטו והישאם א-סייד, אזרחים ישראלים שמוחזקים ברצועת עזה ועל ידי אויב אכזר".