על רקע המשבר בהר הבית, שפרץ לאחר שמתפללים מוסלמים הביעו התנגדות להצבת מגנומטרים בכניסות לאתר הקדוש, תקף השר לשעבר איציק יצחק מרדכי, בתוכניתם של אריה אלדד ובן כספית ב-103FM, את התנהלות ראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך האירועים: "מרגע שהוא הורה להציב אותם לא נותר שום מרחב תמרון". מלבד זאת, הוא טען כי "בתקופה כה רגישה לא צריך להראות מי הגבר בשכונה, אלא מי האחראי כאן".



"נתניהו הופך את עצמו למטרה המרכזית. הרי יש משטרה שתחליט בנושא. היו יומיים בהם לא עלו להר הבית, והיה ניתן להתקין מאות פתרונות אחרים, אך מרגע שהוא נתן הוראה בנושא לא נותר מרחב תמרון. כיום מנסים לחפש את מרחב התמרון. מרחב התמרון הוא לשמור על הריבונות, להבטיח את ביטחון אזרחנו ובמקביל לנקוט צעדים. הכל צריך להיעשות בהידברות והתייעצות עם גורמי הביטחון שיש להם ראיה כוללת".



"אנו נמצאים כיום בתקופה רגישה, ולכן יש לפעול ברגישות מקסימלית ובאחריות רבה, ולא לעשות צעדים שיקצינו את המצב. האירועים שהיו בירושלים והאלו שהתרחשו בירדן הם חומר דלק במרחבי ישראל ובמרחבי העולם. יש לקרר ולצנן את המצב, ולא לעשות צעדים נחפזים", הסביר מרדכי, שהוסיף: "לא צריך להראות מי הגבר בשכונה, אלא מי האדם האחראי בשכונה".



לטענתו, "יש המון דברים לעשות בעקבות הפיגוע בהר הבית, ויש לבצע את כל סדרת הצעדים המתחייבת. אילו צעדים וכיצד? זה כבר סיפור אחר. יש לשים לב כי המטרה היא להשיג יותר ביטחון ולא ההפך".




כשנשאל שר הביטחון לשעבר האם ישראל צריכה לשלם מחיר תמורת שחרורו של המאבטח מהתקרית מעמאן, הוא השיב: "ברור לחלוטין שהמאבטח הותקף והגיב כדי להגן עצמו, כולל בנשק חם. זה התפקיד המרכזי שלו. כעת נוצרה בעיה, וצריך לפתור אותה בצורה נכונה. ישנם אנשים מנוסים שמכירים ויודעים מה לעשות, לא ראש הממשלה צריך לדבר עם המאבטח, יש דרגי ביניים".

"יש לנהל דו שיח בין בין דרגי הביטחון, גורמי הדיפלומטיה וגם בין גורמים חיצוניים. רה"מ הוא גם שר החוץ, ועליו לדבר עם המלך הירדני ולמצוא פתרון כדי להחזיר את החיים לשגרתם כמה שיותר מהר. אנו דנים על ירדן שהיא מדינה שיש לנו עמה שלום, שלקח המון זמן להשיגו. יש לנו אינטרסים משותפים איתה במזרח התיכון".

בהתייחס לדמיון למקרה שבו נאלצה ישראל, בתקופת כהונתו כשר, להעביר נסיוב לבכיר חמאס חאלד משעל לאחר ניסיון התנקשות כושל בו, אמר: "אין דמיון מסיבות מובנות, אז הייתה זו פעולה יזומה שכשלה. היה צריך למצוא פתרון מיידי, ואכן טסנו מיד כדי למצוא פתרון. הדברים אינם דומים ומדובר על מקרים שונים לחלוטין. כיום מדובר במאבטח ישראלי שהגן על עצמו מול תוקפנות ויש למצוא דרך להחזיר את הדברים לתקנם".

עריכה מטעם 103FM: איתמר זיגלמן.